Малко повече внимание към голямата картина за клиента

Малко повече внимание към голямата картина за клиента

Малко повече внимание към голямата картина за клиента

Маркетинг специалистите в малките фирми често споделят, че браншът е много развит и казват, че чувстват, че понякога изпускат важна информация, която може да ги снабди с по-разбираем поглед върху клиента. Други смятат, че сдобиването с такава информация е възможно, но не са сигурни какво изпускат от обширната картина, посочват проучвания.

Обикновено става дума за няколко вида показатели, които вече е недопустимо да бъдат неглижирани, защото са важни, а именно: 

Имена. Може да звучи нелепо, но изненадващо голям брой компании не успяват да съберат имената на клиенти, с които контактуват в интернет, посочва изданието Entrepreneur.com.

При много обстоятелства имената не са събирани, след като полетата, където трябва да се изписват редом до имейлите, не са отбелязани като задължителни за попълване. Оставени са по желание, защото се смята, че колкото повече време отнема попълването на онлайн формуляра, толкова по-малко поръчки/запитвания ще има. Въпреки че това е донякъде вярно, имената не са нещо, с което трябва да се прави компромис, когато става дума за събиране на маркетингова информация. Те помагат да се определят по-добре приоритетите в маркетинг комуникациите и да се изработват оферти за повече поръчки в дългосрочен план.

Брой прегледи на уеб страници. Щом разберете на кои точно страници в сайта ви потенциалните клиенти обръщат повече внимание и кое конкретно четат, ще можете да им предложите информация, която по-добре съответства на интересите им.

Наполовина попълнени формуляри за интернет поръчка. Когато видите къде са се отказали хората, ще можете да си направите важни заключения.

Отчети за отворени имейл съобщения. Препоръка: Пишете различно. Имайки предвид сложността на съвременните програми за управление на имейл маркетинг е жалко, че толкова много фирми прилагат подхода "един размер пасва на всички" и изпращат на клиентите си абсолютно еднакви имейли. Клиентите трябва да бъдат разбити на групи по интереси и степен на реакция към имейл съобщенията на бранда. Те могат да бъдат клиенти, които не са отваряли нито едно ваше съобщение, клиенти, които са отваряли ваше съобщение, но не са кликвали на връзките към сайта ви нито веднъж, клиенти, които отварят всички съобщения от имейл маркетинга ви и такива, които са били активни, но вече не са. Както и такива, които купуват изпратените им по пощата оферти.

Присъствие в социалните мрежи. Много активности на потребителите – фенове и последователи в тях – трябва да бъдат считани за важен показател от потребителските данни, защото от него може да се направят множество важни изводи за темите и интересите на аудиторията на бизнеса, съветват експертите. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ