Обратен ефект

Обратен ефект

Обратен ефект

Много мениджъри забраняват на служителите си достъп до социални мрежи по време на работния ден. Това обаче не е правилно - социалните мрежи не са заплаха за бизнеса, смятат редица работодатели.

По принцип мрежите неизбежно трябва да се използват от творческите професии - рекламисти, маркетолози, журналисти, писатели, собственици на малък бизнес, който предлага и представя продуктите и услугите си във Facebook и другаде. 

Но също и на други работни места мрежите са полезни, или поне със сигурност забраната на използването им е ретроградна и би имала обратен ефект на създаване на негативни чувства сред служителите, според чуждестранни наблюдатели.

Мрежите днес са добър начин за работна комуникация с колеги, за научаване на важни вътрешнофирмени новини (от групи и т.н.), както и за емплойър брандинг. 

Проучване през 2010 година в САЩ, когато мрежите не бяха дори толкова разпространени, показа че едва 10 от 1000 работодатели дават пълна свобода на хората си да влизат в социални мрежи като Facebook и YouTube. Изследването беше проведено от консултантска компания Robert Half Technology и цитирано от сп. Economist. Ембаргото върху интернет обаче може да предизвика обратен ефект и да направи служителите неефективни, предупредиха експертите. Те посочиха, че има поне четири причини да не се забранява на хората да влизат в социални мрежи в работно време. 

Хората ще намерят друг начин да си губят времето. Освен това забраната вече е леко безсмислена, тъй като повечето хора имат достъп до интернет през телефоните си. Ако не могат да го правят през компютъра, ще го правят през телефона. 

Социалните мрежи правят служителите по-продуктивни. Три четвърти от 895 експерти, интервюирани от маркетингова агенция Pew в САЩ още преди години заявяват, че използването на интернет засилва човешката интелигентост. Също така подобрява четенето, писането и акумулирането на знания, според Яна Андерсън, съавтор на проучването.

Ще бъде пропуснато раждането на добри идеи. Добрите идеи могат да дойдат от всяко ниво на компанията. Използването на социални мрежи като блогове и форуми насърчава обмена на знания и опит и позволява на работниците на всички нива да допринесат с идеи.

Изтичането на поверителна информация за фирмата всъщност не е заплаха, ако са наети умни хора. Служителите са много по-надеждни, отколкото компаниите мислят. Повечето хора имат достатъчно зздрав разум, за да не застрашат работното си място, като публикуват поверителна информация за фирмата в интернет. Ако все пак го има този проблем, значи фирмата наема грешните хора, или ги обучава грешно.

Изводът - повечето фирми ще спечелят повече, отколкото ще загубят, ако не забраняват на служителите си достъпът до социални мрежи в интернет.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ