Ти, клиент, следващ клиент...Нещо като перпетуум мобиле в продажбите

 Ти, клиент, следващ клиент...Нещо като перпетуум мобиле в продажбите

Отдавна е известно, че лоялността на клиентите в bisiness-to-business (b2b) продажбите е изключително важна. Тя означава стабилни приходи. Защото: 

  • Един лоялен клиент създава приходи за бизнеса година след година, последователно. 
  • Той прави и краткосрочни печалби. 
  • Купува още повече, докато бизнесът расте. 
  • Изпробва новите продукти на фирмата още на най-ранен етап.
  • Толерантен е към по-високите цени.
  • Прощава грешките на бизнес партньора от време на време.
  • Препоръчва на приятелите си да купуват от вас.

Вероятно сте чували много съвети как да завювате клиентската лоялност. Например: представяйте иновативни продукти, предлагайте обслужване на световно ниво и сравнително ниски цени за най-добрата възможна стойност на пазара.

Всички тези неща са чудесни, но те са само билета за влизане в b2b играта. Има много бизнеси, които се стараят в тези насоки. Но, ако желаете дълбока и трайна клиентска лоялност, трябва да преминете на още по-горно ниво, а именно: създавайте за клиента си полезни за него контакти. 

На един етап от сътрудничеството си с него, трябва да имате следния разговор: 

  • Вие: Здравей, познавам някой, който може да ти бъде полезен/ да използва услугите ти (или друго). 
  • Клиент: Така ли? Какъв е той? Може ли да ми дадеш информация за контакт? 
  • Вие: Ще направя повече. Ще му изпратя имейл с копие с твоя адрес и ще ви запозная. 

В крайна сметка всички b2b продукти са ценни за клиентите, само ако им помагат да градят и развиват собствените си бизнеси. Но ползите от тях са абстрактни, не са лични, винаги се случват в някакъв момент от бъдещето. 

Като запознаете свой клиент със свой клиент, ще направите нещо конкретно, персонално и то ще е незабавно. Това ще бъде нещо действително. Тази техника е толкова мощна, че създава и възпитава дълбока лоялност

Има един търговец, чиято компания се беше издънила в големи мащаби. Предишният търговец бе напуснал опозорения бизнес. Новият бе нает да се опита да спаси нещата. Когато се свързва с клиент, той пише: Всъщност се свързвам с вас поради две причини. Първо, искам да оправя нещата, както знаете. И второ, докато разглеждах вашия бизнес ми изникна, че един от бившите ми клиенти може да използва услугите ви. Мога да насроча кратка среща, в която да се запознаете. Какво ще кажете? 

И ето че цялата природа на връзката с този клиент е сменена. 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Имейлът не е мъртъв — но вашата стратегия може би е. Ето как да я съживите
Япония вдигна изтребители, след като руски стратегически бомбардировачи прелетяха над Японско море
Канцлерът Мерц очаква САЩ да освободят германското подразделение на „Роснефт“ от санкции
Тази нощ преминаваме към зимно часово време
На фокус следващите седем дни: Избори в Аржентина, отчети от „Великолепната седморка" и заседания на Фед и ЕЦБ
Как успешните лидери се изправят на крака след провал
На днешната дата, 25 октомври. Рождениците днес
Откриха наскоро изчезнала картина на Пабло Пикасо