Фаловете с Facebook и Instagram - червен флаг за маркетинга

Фаловете с Facebook и Instagram - червен флаг за маркетинга

Фаловете с Facebook и Instagram - червен флаг за маркетинга

Този месец Facebook претърпя пореден тежък срив на основната си платформа и на Instagram и WhatsApp. През това време потребителите имаха проблеми с публикуването, коментирането и най-вече - с достъпа до съдържание. За бизнеса, който използва социалните мрежи за своя маркетинг, това трябва да бъде предупреждение.

След големия срив, който продължи няколко часа, онлайн предприемачи коментираха прекъсването и как са били засегнати от него. При някои от тях, бизнесът бе силно зависим от публикуването в социалните мрежи. Прекъсването бе напомняне на няколко изпитани във времето бизнес принципи. Има уроци, които трябва да бъдат научени.

Преди години имаше компании, които разчитаха само на SEO за продажбите си. После Google започна да прави промени в алгоритъма си и те пострадаха. Така и вие не можете да изградите основата на бизнеса си само на базата на платформата на някой друг. Вашият маркетингов план не трябва да разчита твърде много на една основна платформа.

Изградете основата си върху ваша платформа.

В дигиталната ера, в която живеем, се нуждаете от два важни актива, за да изградите процъфтяващ бизнес. Имате нужда от уебсайт и да създавате списък с имейли. Това са вашите активи. Когато изграждате основата на бизнеса си върху платформите на други хора - като социалните медии - се отказвате от контрола на бизнеса си.

Вашият уебсайт е мястото, където трябва да изпращате потенциалните клиенти, за да видят вашия опит и да започнат процеса на запознаване с вас, харесване и доверие. Те трябва да могат да се регистрират за вашия имейл списък, защото може да не са готови да купуват в този момент. С тях можете да ги подхранвате и да добавяте стойност чрез съдържанието си. Това ще доведе до продажби по-късно.

Имейте разнообразен маркетинг план. 

Силният маркетингов план смесва много елементи и среди. Не зависи от едно единствено нещо, защото, както видяхме, това може да бъде опасно. Маркетингът в социалните мрежи е важен, понеже в тях има милиарди потребители на ден. Въпреки това, дори в сферата на социалните мрежи има различни начини да се маркетира. Можете да плащате за реклами, да публикувате по органичен начин, да използвате Facebook групи, да използвате видео на живо или чатботове. Списъкът може да се продължи.

Ефективният маркетинг се случва с яснота. Трябва да знаете кой се опитвате да достигнете и какъв проблем ще решите за тази група. След това поглеждате към мястото на тази аудитория и създавате съобщения, за да я достигнете.

Вие избирате медиите и платформите, които имат най-голям смисъл за вашия бизнес. Но добавяйте слоеве и разнообразие към плана си. Не разчитайте на нищо. Създайте маркетингов план, който оцелява при сътресения. Ако искате да изпитате експлозивен растеж, това ще изисква повече работа и дългосрочно мислене.

Продължава на следващата страница.

Никога не спирайте да изграждате своята публика. 

Способността да достигнете до аудиторията си ще определи успеха на вашия бизнес. Начинът, по който развивате тази аудитория, е разликата между нивата на растеж. За да растете, вашата аудитория трябва да расте. Усилията, които правите в изграждането на аудиторията си - особено онлайн - ще добавят приходи към крайния ви бизнес резултат.

Публикувайте безплатно съдържание, което образова. Хората ще го споделят и ще поканят и други хора. Присъствайте на местата, където публиката ви често присъства, онлайн и офлайн - бъдете активни в усилията си за популяризиране. 

Ако вашият бизнес е бил засегнат от прекъсването на Facebook и Instagram, обърнете внимание на това като зов за пробуждане. Време е да изградите фундамент, който е ваш и няма да бъде засегнат от трети страни. Изградете бизнеса си с разнообразен маркетингов план и потоци от приходи. 

Източник: Inc.com

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ