Затвори

Старото и новото мислене в маркетинга

Снимка: Shutterstock

Медиите се промениха завинаги, а с тях и потребителите. Настъпи нова епоха.

А старата?

Тя бе определена от правила и стратегии, които днес не работят. Много от големите компании с дългогодишна история на пазара все още следват някои от тези правила. По-голямата част от тези фирми не прогресират. Напротив, борят се да се задържат.

Старите маркетинг правила са следните:

• Стъпка 1: Създай продукт, който се харесва масово на голям брой потребители или купувачи.

• Стъпка 2: Достигни до възможно най-масова аудитория с рекламно съобщение, което се харесва на мнозина сред тези потенциални купувачи.

• Стъпка 3: Създай разпознаваемо бранд име, което може да бъде разширено до допълнителни продуктови категории.

Въпреки че е вярно, че компаниите, следващи тези правила, в миналото са могли с тях да изградят силен бранд – такива примери са Sony или Coca-Cola – този тип "обширен маркетинг" вече не работи. Причините са следните:

1. Интернет и изобилието на медиите фрагментираха потребителите в купувачи, принадлежащи на все по-малки и по-малки групи, всяка от които е със свои характеристики и има свои уникални интереси.

2. Съобщенията, които се харесват на тези потребители и купувачи, трябва да бъдат много персонализирани и прецизирани, за да се привлече вниманието им.

3. Проникването на брандовете и съобщенията стана толкова превземащо, че хората просто ги изключват и не ги чуват.

С други думи, това, което е работило за Coca-Cola преди десетилетия и е допринесло тя да се задържи като колосален бранд, днес със сигурност няма да ви помогне.

Какви са правилата на новата епоха?

Продължава на страница 2.

Коментари
Последни
Най-четени
Вчера
Job Мениджър:
Алианс за младежта

Алианс за младежта

Мениджър - Списанието

Цитат на деня
Виц на деня
Валутен калкулатор

Валутен курс за 25.09.2018 г.

от валута
към валута
количество
Крайна сума:
Фиксинг на БНБ

Фиксинг на БНБ за 21.09.2018 г.

Валута
За единици валута
Лева (BGN)
Обратен курс за 1 лев
CHF
1
1.74192
0.574079
CNY
10
2.42951
4.11606
EUR
1
1.95583
0.511292
GBP
1
2.18773
0.457095
RUB
100
2.49116
40.1419
USD
1
1.66326
0.601229