Нямате време за маркетинг? Създайте го!

Нямате време за маркетинг? Създайте го!

Нямате време за маркетинг? Създайте го!

„Нямам време за маркетинг.“ Това е често срещано оправдание от шефовете на малки фирми и предприемачите.

Когато си основният човек, който се занимава с обслужването на клиенти, управлението на бизнеса и изпълняваш ролята на търговец и маркетинг специалист, времето е ценен ресурс. И дори лукс.

Как може човек да открие време за маркетинг, когато по една или друга причина е натоварен с толкова много, различни неща? Разбира се, има много техники на разположение от тайм мениджмънта. Можете да разделите задачите или да възложите част от тях на друг. Можете и да разбиете плана за изпълнение на проектите в по-малки стъпки. Или да си оставите настрана в календара точно време, когато да направите определени обаждания, да напишете писма. Или да обновите маркетинг материалите си. Може би вече сте изпробвали голяма част от наличните методи и сте открили, че все още времето ви е ограничен ресурс. А маркетинът е важен.

Може би истинският отговор е не да намерите повече време за маркетинг, а да създадете време. Всеки ден вероятно вземате участие в много мероприятия, които отнемат време и не са свързани с него. Ами ако интегрирате маркетинга с всички неща, които вече вършите? Тук следват няколко примера за това как може това да се случи:

● Докато участвате в семинари, бизнес срещи, културни събития. Всеки път, когато планирате да участвате в събитие от този род, ако има възможност, поканете някой от бизнес контактите ви да се присъедини. Ще изградите по-здрава връзка с него.

● Докато обядвате или закусвате с колега. Ако вече планирате да се срещнете с някого, добавете при възможност трети човек.

Нетуъркингът е земеделие, а не лов

● Когато посетите друг град. При всички положения, ако пристигнете по работа или по друг повод в друг град, ще ви се наложи да обядвате, да вечеряте. Може да пожелаете да се разходите. В случай, че има колега и човек, с който бихте искали да поговорите, за да ви вдъхнови или посъветва в това населено място, обадете му се.

Продължава на страница 2.

● Докато се разхождате или правите тренировка. 

Тази практика беше прилагана от Барак Обама, докато беше президент. На среща на върха на Г-8 той избра да спортува заедно с някои от световните лидери и посети фитнеса с тях. Не е задължително срещите с хора по работа да се състоят в строга, официална бизнес среда – в офис или ресторант.

● Докато четете. Можете да се възползвате от времето за четене, като го посветите на интересна статия или книга за маркетинг. Споделето това, което сте прочели с бизнес партньори. Ще им направи впечатление. Може да провокирате разговор.

● Докато пазарувате, излизате, пишете препоръки. Винаги, когато се срещате с нови хораq можете да се представяте като лице на бизнеса. Ще се учудите как от случайните контакти може да се навърже поредица от събития, които да доведат до обрат в бизнеса, прогрес и много ползотворни контакти. Или идеи.

В допълнение към всичко това: Опитайте да разнообразите изпълнението на досадните задачи, свързани с маркетинга.

Организирайте срещи, свързани с рекламата, на нестандартни места – в парка, в двора на дома ви, дори в къщата на приятел.

Помолете децата да ви помогнат и да дадат мнение при изготвянето на маркетингови материали.

Направете част от служебните си обаждания от пейка в парка.

Разнообразете работата с приятна компания. Вместо да ви се иска да имахте повече време за маркетинга, включете маркетинг дейностите в натоварения си делничен график. Не само фирмата, и вие може да спечелите от това.

По материал от Си Джей Хейдън в entrepreneur.about.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ