нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Тенденции в социалните мрежи, които ще имат влияние през 2018 г.

Снимка: Shutterstock

Докато все повече марки се опитват да се свързват с публиките в няколко социални канала, средната продължителност на вниманието на хората се скъсява. 

Бизнесът трябва бързо да разбира какво е най-доброто за неговата аудитория, за може да я ангажира по-добре в социалните мрежи и да повишава потребителската лоялност.

Сайтът на списание Adweek посочва в тази връзка няколко водещи очаквания за развитие на социалните мрежи в предстоящата 2018 г.

Ето какви са прогнозите

Ефимерното съдържание ще получава най-висока степен на ангажираност

Snapchat изгради популярността на този тип съдържание - това са снимките, които изчезват. В Snapchat вече има над 10 млрд. видеопрегледа дневно. Никой умен дигитален маркетолог не може да си позволи да игнорира съществуването на тази платформа. Тя се превръща в най-добрия начин да се достигат най-младите потребители и поколението Z. Т.нар. "ефимерно" съдържание има живот до 24 часа, след което изчезва завинаги. Това може да изглежда малко плашещо за маркетинга (съобщение/публикация, която бързо изчезва?!), но нарастващата популярност налага да бъде включено в разработването на стратегии за контент маркетинг в социалните мрежи. 

Има няколко предимства. Сред тях са, че този тип съдържание е смятано за по-автентично от хората спрямо познатите спонсорирани публикации в мрежите, които се разглеждат все повече като спам, или спрямо директните онлайн реклами, които "притискат" да се правят е-покупки. 

Тъй като това съдържание изчезва за няколко часа, реално то увеличава страха на публиката да не изпусне нещо в интернет - FOMO (fear of missing out). В резултат, тя ще бъде по-склонна да предприема действия, от които маркетингът да проработи и компаниите да спечелят. 

В момента ефимерното съдържание дава достъп до вниманието на потребителите, което безспорно е най-скъпата стока в света на интернет сега. 

още от Маркетинг