Три съвета за добър маркетинг чрез игра с цените

Три съвета за добър маркетинг чрез игра с цените

Подозирате, че бизнесът ви има проблем с цените? Вероятно има връзка с микса от продукти и услуги, които продавате.

Най-добрите стратегии на ценообразуването са свързани с непрекъснати дребни промени в офертите, смятат от сп. Entrepreneur. Вместо да предизвиквате недоволство сред клиентите като покачвате цените, можете да предложите нова „премиум” версия на продукта си, която ще се продаде в първокласно количество. Или пък можете да пакетирате продукта си заедно с допълнителни стоки и след това да продавате в по-големи дялове.

Тези две стратегии се заиграват с основни особености на човешката природа: 1.) някои хора винаги ще купуват най-доброто и 2.) когато човек купува едно е по-вероятно да купи и нещо друго.

И така, как можете да увеличите печалбите си като предложите по-интересни оферти?

Направете базисно предложение. Идеята е да привлечете повече клиенти, чувствителни по отношение на цената, които се оглеждат за сделка. Можете да извлечете малка печалба от всеки от тях. Това е стара колкото света бизнес идея, която винаги работи. Ето и пример. Някои много бедни хора в САЩ са пътували в трета класа на жп превозите в ранните години на 19 век. Тогава хората трябвало да си носят задължително чадър, защото някои от вагоните нямали покриви - не защото железницата не можела да си ги позволи финансово, а защото можела да извлече малка печалба от всеки пътник, съгласил се да приеме неудобството в името на лични икономии. И, колкото и жестоко да звучи, да го подложи на тежко изпитание по време на пътуванетo, след което е по-вероятно да стане склонен да си заплати за превоз с покрив следващия път.

Друг начин: схемата "добър, по-добър, най-добър". Идеята пак е да бъдат привлечени хората, които търсят изгодна сделка. След това трябва да се приложи много по-висока цена на дела по-висококачествени продукти и услуги. Човекът, който при всички случаи иска да лети първа класа или да се храни с био храна, не се тревожи толкова за цената. Той така и така е склонен да плати. А когато се покаже, че цената е от толкова голямо значение, той ще се насочи автоматично към най-добре ситуирания продукт на фирмата, представен като най-качествен и полезен.

И още: Последвайте стратегията “loss leader”. Как? Следва примерът. McDonald’s ще ви продаде двоен чийзбургер на загуба, защото знае, че в менюто с него клиентите най-вероятно ще закупят и картофки, както и газирани напитки, от които компанията ще спечели. Концепцията е да се предложи нещо твърде евтино, за да бъдат накарани клиентите да минат през вратата на магазина. След това трябва да бъдат продадени по-печеливши стоки.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Учени откриха молекула, която би могла да спре развитието на Паркинсон
Астрономи са заснели за първи път две черни дупки, които се въртят една около друга
Godiva привлича известна актриса за рестарт на марката преди 100-годишнината на компанията
Китайски квантов компютър влезе в търгвска употреба
СЗО: Бързо нараства антибиотичната резистентност в света
На днешната дата, 14 октомври. Петковден
Интроверт или екстроверт? Какво ще кажете за отроверт?
Най-едрата банкнота в Турция струва под 5 долара, но централната банка не планира по-високи номинали