Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Уроци за всеки бизнес от кампанията на най-младата жена в Конгреса на САЩ

Снимка: Guliver/ Getty Images

Александрия Окасио-Кортес - това е най-младият политик в Конгреса на САЩ, а 29 години. Тя бе аплодирана като холивудска звезда когато влезе в него.

Историята на Окасио-Кортес напомня тази на звезда от холивудски филм - красива, умна, борбена и с впечатляваща биография, разказа "Дойче веле". Израснала е в работническо семейство в един от най-бедните квартали на Ню Йорк. Семейството ѝ произхожда от Пуерто Рико, но родителите ѝ я изпращат в училище, в което учат предимно бели деца. Следва икономика и международни отношения в Бостън и работи, за да финансира следването си. Баща ѝ умира, докато Окасио-Кортес е студентка.

На 22 години създава издателство, а на 28 побеждава на предварителните избори в Ню Йорк през юни. И то не кого да е, а местния титан на демократите Джо Кроули, при това с радикална програма и десетократно по-малко финансиране. Окасио-Кортес се определя като демократична социалистка. Участвала е активно в предизборната борба на кандидат-президента Бърни Сандърс.

Александрия Окасио-Кортес се бори за минимална заплата от $15 на час, здравни осигуровки за всички американци и свободен достъп до образование - без студентски такси. Самата тя продължава да плаща студентския си заем и до неотдавна не е имала здравна застраховка. "В едно модерно, морално и богато общество никой не би трябвало да бъде прекалено беден”, казва младата жена, а овациите, които събира, са експлозивни.

Как стигна до тук? Александрия показа как, ако се използват правилно, социалните мрежи могат да имат огромна сила, посочва в анализ изданието Inc.com. То посочва няколко конкретни примера как тя е използвала социалните мрежи и как всеки бизнес или всеки човек може да го прави по този модел, с подобни стратегии, за да печели клиенти или последователи. 

1. Тя знаеше от точно какви хора е съставена нейната публика и какво се харесва на тези хора. 

Какво означава това за бизнеса ви:

  • Преди да започнете да разработвате нов продукт или услуга, говорете с реални хора, които може да имат проблема, който се опитвате да разрешите. Това ще изисква виртуално или физически среща с хора там, където те прекарват по-голямата част от времето си.
  • Отделете време да слушате и да отговаряте на техните съобщения и коментари в профилите си в социалните мрежи.

2. Тя даде на хората си нещо, за което да ги е грижа и на което да се надяват, използвайки ежедневния език на говорене и аналогии. 

Силен пример за това е, че тя сравни процеса на гласуване с процеса на запознанства. В кратък видеоклип, който публикува в изборния ден, тя описа колко е разочароващо да се срещаш с нови и нови хора, докато не откриеш сродна душа. След това заяви, че гласуването е подобно, в смисъл, че не виждаме незабавни резултати. Необходими са време и цифри, за да се осъществи промяната. Но това не означава, че човек не трябва да упражнява правото си на глас.

Съвет: Ограничете жаргона и чуждиците, говорете с прости думи в публичната си комуникация. Използвайте емоция, за да описвате как клиентите ви ще се чувстват, използвайки вашия продукт. 

Продължава на следващата страница.

още по темата
още от Маркетинг