Уроци за всеки бизнес от кампанията на най-младата жена в Конгреса на САЩ

Уроци за всеки бизнес от кампанията на най-младата жена в Конгреса на САЩ

Уроци за всеки бизнес от кампанията на най-младата жена в Конгреса на САЩ

Александрия Окасио-Кортес - това е най-младият политик в Конгреса на САЩ, а 29 години. Тя бе аплодирана като холивудска звезда когато влезе в него.

Историята на Окасио-Кортес напомня тази на звезда от холивудски филм - красива, умна, борбена и с впечатляваща биография, разказа "Дойче веле". Израснала е в работническо семейство в един от най-бедните квартали на Ню Йорк. Семейството ѝ произхожда от Пуерто Рико, но родителите ѝ я изпращат в училище, в което учат предимно бели деца. Следва икономика и международни отношения в Бостън и работи, за да финансира следването си. Баща ѝ умира, докато Окасио-Кортес е студентка.

На 22 години създава издателство, а на 28 побеждава на предварителните избори в Ню Йорк през юни. И то не кого да е, а местния титан на демократите Джо Кроули, при това с радикална програма и десетократно по-малко финансиране. Окасио-Кортес се определя като демократична социалистка. Участвала е активно в предизборната борба на кандидат-президента Бърни Сандърс.

Александрия Окасио-Кортес се бори за минимална заплата от $15 на час, здравни осигуровки за всички американци и свободен достъп до образование - без студентски такси. Самата тя продължава да плаща студентския си заем и до неотдавна не е имала здравна застраховка. "В едно модерно, морално и богато общество никой не би трябвало да бъде прекалено беден”, казва младата жена, а овациите, които събира, са експлозивни.

Как стигна до тук? Александрия показа как, ако се използват правилно, социалните мрежи могат да имат огромна сила, посочва в анализ изданието Inc.com. То посочва няколко конкретни примера как тя е използвала социалните мрежи и как всеки бизнес или всеки човек може да го прави по този модел, с подобни стратегии, за да печели клиенти или последователи. 

1. Тя знаеше от точно какви хора е съставена нейната публика и какво се харесва на тези хора. 

Какво означава това за бизнеса ви:

  • Преди да започнете да разработвате нов продукт или услуга, говорете с реални хора, които може да имат проблема, който се опитвате да разрешите. Това ще изисква виртуално или физически среща с хора там, където те прекарват по-голямата част от времето си.
  • Отделете време да слушате и да отговаряте на техните съобщения и коментари в профилите си в социалните мрежи.

2. Тя даде на хората си нещо, за което да ги е грижа и на което да се надяват, използвайки ежедневния език на говорене и аналогии. 

Силен пример за това е, че тя сравни процеса на гласуване с процеса на запознанства. В кратък видеоклип, който публикува в изборния ден, тя описа колко е разочароващо да се срещаш с нови и нови хора, докато не откриеш сродна душа. След това заяви, че гласуването е подобно, в смисъл, че не виждаме незабавни резултати. Необходими са време и цифри, за да се осъществи промяната. Но това не означава, че човек не трябва да упражнява правото си на глас.

Съвет: Ограничете жаргона и чуждиците, говорете с прости думи в публичната си комуникация. Използвайте емоция, за да описвате как клиентите ви ще се чувстват, използвайки вашия продукт. 

Продължава на следващата страница.

3. Тя стесни пропастта между политиците и хората, като отведе хората "зад кулисите". 

Ако се вгледате в нейния Instagram фийд, ще видите много снимки и видеоклипове от сградата на Капитолия, което ни дава поглед в ежедневните ѝ дейности. Тя дори описа първите си дни в Капитолия като "ориентация за гимназията". Чрез познати понятия като гимназиална ориентация и използване на емотикони от време на време, нейните последователи се сдобиват с представа за политиката, все едно са в нейния офис. Политиката не винаги трябва да бъде скучна и скрита от външни лица.

Съвети:

  • Окуражавайте служителите си да споделят преживяванията си на работа в социалните мрежи. 
  • Направете процеса си на назначаване повече забавен и човешки като споделяте видеоклипове на новоназначените членове на екипите и мениджъра. 
  • Публикувайте снимки и видеоклипове на скучни задачи, като ги представяте интересни - например сглобяване на нова екипировка или довършване на продукти. 

4. Нейната онлайн личност съответства на офлайн личността ѝ и тя не се страхува открито да дискутира каквото трябва да бъде обсъдено.

Политиците са известни с това, че дават обещания преди изборите, но не следват своите ангажименти след това. Александрия поддържа прозрачност, като остава в съответствие с нейното послание, както онлайн, така и офлайн, както преди, така и след избирането си. 

Съвети:

  • Ясно идентифицирайте вашите основни ценности и живейте според тях, без значение къде сте. 
  • Правете това, което сте казали, че ще направите. Не давайте обещания, които няма да можете да изпълните. 
Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ