Този луд, луд шопинг

Този луд, луд шопинг

Този луд, луд шопинг

Светът на електронната и реалната търговия започва да мисли за един от най-лудите шопинг дни през годината - Черния петък (23 ноември).

Традицията на деня на големи намаления, която идва от САЩ, се разгръща и в други части на света, включително в Европа. Някои потребители планират в този ден да купят неща, от които по принцип се нуждаят, малко по-евтино. Други отиват в мола през деня просто така, ако видят нещо много евтино, което им харесва, да го грабнат. 

През 2017 г. около 164 млн. американци са планирали пазаруване по време на уикенда на Деня на благодарността, според данни на Националната ритейл федерация в страната. В този уикенд се включват Черния петък и Кибер понеделника. 

Имайки предвид, че това време от годината скоро ще настъпи, бизнесът може вече да започне да се подготвя и да мисли маркетинговите си кампании, посочва Inc.com. 

Има няколко неща, които може да свършите, за да не бъдете разочаровани на по-късен етап. 

Ако започнете подготовката сега, ще имате време да организирате оперативно бизнеса си, уебсайта си, продуктите и услугите. Създайте системи и работни потоци във фирмата без натиска на последния момент. Помислете необходимо ли е да назначавате допълнителни служители. Отбележете всички раздели на уебсайта си, които ще бъдат нужни, както и присъствието си в социалните мрежи - какво насрочване и обновления ще пускате в тях. Създайте работен график за проверка, който ще ви помага да обслужвате по-големия от обичайно поток от клиенти. 

Да се подготвите сега ще ви даде възможност да се порадвате на търговския сезон по-късно. Ще се забавлявате повече и ще имате време да участвате в организирани бизнес срещи, които са полезни за създаването на контакти. 

Изясняването на маркетинговите цели и целите на маркетинг съдържанието сега, ще ви спести проблеми по-късно. 

Наясно ли сте какви са основните продукти, които ще предложите по време на Черния петък? Ще провеждате ли специални промоции в различните платформи на социалните мрежи? Имате ли наличен списък с имейли? Ще предложите ли оферти със специални отстъпки? Това са все въпроси, които трябва да си зададете. 

Продължава на следващата страница.

Разделете пробно различните си продукти и услуги в разнообразните платформи, за да видите коя от тях ще ви даде най-добрата възвръщаемост на инвестицията. 

Ангажирането на клиентите седмици по-рано може да увеличи продажбите ви. 

Разочарованието на потребителите може да бъде силно по време на Черния петък, когато емоциите надделяват.

Напливът на купувачи променя преживяването на хората и на бизнеса. Някои може по-бързо да преминават през различни емоции - гняв или друго, защото пазаруването сред тълпите и под напора на времето може да бъде стресиращо. Има конкретни начини, по които може да понижите нивата си на разочарование. 

Един от тях е като ангажирате клиентите по-рано. Представете няколко специални ваучера за намаления или оферти с понижени цени още сега. Продължете да градите връзката с клиентите след това. Създайте система, която ви позволява да комуникирате с тях лесно - било то чат на живо или пускане на съобщения. Изпращайте по един имейл или създайте проучване, в което питате хората какво искат и очакват. Попитайте ги на какво биха се радвали по време на натоварения уикенд за пазаруване. Може би някои от тях ще решат да пазаруват малко по-рано. 

Потребителското обслужване е интегрална част от продажбата на продуктите и услугите, особено по време на Черния петък. Ако има задачи, които може да свършите сега, избягвайте вършенето им по-късно. Не само, че клиентите ви ще оценят това, че отивате крачка напред, за да направите изживяването им приятно и запомнящо се, но и те ще се зарадват да бъдат включвани и оценени от бизнеса ви. Тук става дума за ефективно управление на връзките с клиенти, което ще повиши продажбите би в пиковия час. 

Изпробването на крайния процес на продажбата ще позволи на хората да купуват от вас по-лесно. Технологиите имат лошата слава да се чупят или да объркват нещата когато най-малко може това да се случва.

Уверете се предварително, че сайтът ви ще се справи с повишеното количество клиенти и поръчки. Разполагайте с няколко процесора за плащане. Тествайте системите си за плащане. Изследване на Baymard Institute в Щатите например открива, че 69% от потребителите се отказват от сложените продукти в е-количките за пазаруване на сайтовете, заради технически трудности да приключат процеса на покупка. 

Задаването на въпроси ще ви подготви за неочакваното. Попитайте предварително екипа си какво ще се случи, ако изчерпате количеството на най-продавания ви продукт, ако най-добрият ви търговец например се разболее и друго. 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ