Законите на маркетинга в социалните мрежи

Законите на маркетинга в социалните мрежи

Законите на маркетинга в социалните мрежи

Използването на силата на съдържанието за маркетинг в социалните мрежи може да помогне на всеки бизнес - малък или голям. Компаниите отдавна знаят това и го използват, за да достигат до желана публика.

Сред тях има и предприемачи с малък бизнес, които сами управляват страниците си във Facebook, Instagram, Pinterest, LinkedIn и други. За тях, а и за всеки администратор на фирмена или бранд страница в мрежите, е важно да се посочат кои са всеобщо приетите закони на маркетинга в социалните мрежи, актуални през 2017 г. Споделя ги Сюзън Гънилиъс в сайта на сп. Entrepreneur. Тя изброява следното

Закон 1. Слушай! Успехът в маркетинга със съдържание изисква повече слушане и по-малко говорене. Четете онлайн съдържанието на целевата си аудитория, присъединявайте се към дискусии, за да научавате какво е важно за нея, но най-вече слушайте. Само след това ще можете да създавате съдържание, което провокира още разговори и добавя стойност към света на мрежите, а не просто още търговски съобщения, затрупващи живота на хората. 

Закон 2. Действай в една посока, бъди фокусиран в едно! По-добре бъдете специализирани, отколкото да предлагате публикации по всевъзможни теми. Стратегията за маркетинг в социалните мрежи чрез влагане на усилия за изграждане на един единствен, но силен бранд, е по-вероятно да успее, спрямо стратегия, която се опитва да направи така, че всичко да се харесва на всевъзможни лица. 

Закон 3. Публикувай качествени неща! Доказано е по-добре да имате 1000 активни и качествени фена в страницата ви, които споделят и говорят с вас и за вас, отколкото 10 000 пасивни връзки. 

Закон 4. Бъди търпелив! Успехът в развитието на присъствие в социалните мрежи се случва бавно и след дълги усилия. Най-вероятно ще трябва да се посветите на дългосрочна цел. 

Закон 5 - закон на сътрудничеството от публиката. Ако публикувате страхотно, качествено съдържание и работите да развивате онлайн присъствието си, вместо само за брой кликвания/ последователи, ще видите, че ще създадете висока степен на отговор към активността ви, или сътрудничество. В рамките на него хората ще искат да споделят вашите материали пред своите публики - в Twitter, Facebook, LinkedIn, блогове и други. Споделянето и дискутирането на съдържанието ви пред техните публики ще ви даде преднина в Google при търсене по ключови думи. Началните ви точки може да се развият в още стотици, дори хиляди потенциални начини хората да ви откриват онлайн. 

Закон 6. Свързвай се с влиятелни хора в интернет! Отделете време да откриете така наречените лидери на мнение, което има въздействие точно върху вашия пазар. Така ще можете да показвате бизнеса си пред голяма нова публика - хората, които ги харесват и четат. 

Закон 7. Дарявай добавена стойност! Ако прекарвате цялото си време в социалните мрежи, промотирайки продуктите и услугите си, хората ще спират да ви слушат. Трябва да добавяте стойност към разговора. С времето хората, включващи се в него, ще създават за вас мощна реклама от уста на уста. 

Закон 8. Не игнорирай никого, направил си труда да ти пише! Изграждането на връзки е една от целите на социалните мрежи. Отдавайте признание на всеки, положил усилия да се свърже с вас. 

Закон 9. Дръж се отговорно! Някои марки и компании публикуват съдържание, което създава щети, а след това изчезват. Винаги имейте предвид, че публикациите ви носят информационна стойност и много хора ви се доверяват, четейки всичко от вас, след което променят мисленето и поведението си. 

Закон 10 - закон на реципрочността. Не очаквайте другите да споделят ваше съдържание и да говорят за вас, ако вие не правите същото за тях. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ