нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Страхотният уебинар

Снимка: Shutterstock

Свързването с вашата аудитория и изграждането на вашата клиентска база може да бъде малко объркващо в тази дигитална епоха. Един от най-мощните и лесни начини за постигане на това обаче е чрез страхотна виртуална презентация или уебинар. С уебинар можете бързо да изградите доверие сред аудиторията си и да достигнете до голям брой хора едновременно. Преди да започнете да използвате уеб семинари за разрастване на бизнеса си, важно е да разберете разликата между добър и лош уебинар.

Според треньорът по риторика Колин Бойд има няколко прости, но много ефективни неща, които не само подобряват преживяването за аудиторията, но и водят до поток от клиенти в края на вашата презентация. Ето три идеи, които той предлага за изграждането на страхотен уебинар. 

Усилете визуалното преживяване уеб

Хората са силно визуални същества и е важно да използвате това във ваша полза. Колин предлага да създадете слайд дек, в който не се наблята твърде много върху думи, точки и данни. Вместо това използвайте слайдове с красиви изображения и метафори, които усилват вашите основни опорни точки. Вместо да пишете по-голямата част от скрипта си върху слайдовете, използвайте големи снимки или кратки обобщения, за да засилите силата на вашата гледна точка.

Вливайте продажбите си (не го превръщайте в стъпка за продажба)

Ако искате да използвате уеб семинари, за да привлечете клиенти, една от най-трудните части е намирането на точния баланс между предоставяне на съдържание и продажба на вашите продукти. "Обикновено хората грешат, защото доставят твърде много съдържание с инструкции и след това отправят твърд тон в края на изказването си. Това оставя лошо впечатление в публиката.", казва Колин. 

Вместо това Колин предлага да създадете съдържание, което осигурява стойност и същевременно увеличава желанието за приходи от вашите услуги. Това той нарича продажба на инфузия. Вместо да помолите публиката само накрая да купи вашата програма, бихте поискали по-малки ангажименти през цялата презентация. Това поставя публиката в психическо състояние на инерция. Така че, ако решите да предложите програмата си накрая, това е логичното следващо решение в съзнанието на вашата аудитория. 

Стартирайте виртуалната си презентация като събитие на живо

Трябва да създадете голям шум около вашите уеб семинари и виртуални събития, така че вашата публика да се появи готова да учи и да предприеме действия. По-конкретно, това може да включва поредица от имейли или текстови съобщения, които информират за страхотните неща, които те ще научат, ако присъстват на събитието. Ще искате да помислите и за преживяването след събитието, което, ако продавате продукт, ще включва поредица от имейли или текстови съобщения, които ги насочват към всяка специална оферта, която имате.

Колин казва, че обикновено можете да удвоите броя на продажбите, които получавате с вашата последваща имейл поредица, така че не правете грешката да мислите, че събитието е приключило, когато презентацията ви приключи. В момента имате невероятната възможност да използвате уеб семинари, за да се свържете с вашата аудитория и да привлечете хората във вашите програми. Използвайте тези три идеи, за да генерирате по-голяма аудитория и в крайна сметка повече клиенти във вашия бизнес. 

Източник: Дейв Керпен, основател и главен изпълнителен директор на Apprentice за Inc.com

Превод и редакция: Нели Тодорова

още по темата
още от Маркетинг