В сивата зона

В сивата зона

В сивата зона

Маркетингът на съдържанието е една от доминиращите стратегии в съвременния свят на дигиталния маркетинг. Това отчасти се дължи на достъпността му (тъй като всеки може да пише и публикува съдържание в мрежата), но е и доказателство за неговата ефективност. Разбира се, практикуването на маркетинг на съдържание не е сигурен начин да генерирате трафик или дори да изградите репутацията на марката си особено сега. Истината е, че търговците навсякъде страдат от ефектите на "лошото" съдържание, независимо дали са тези, които го пишат или не.

Какво е лошо съдържание? Това обикновено е съдържание, създадено само за себе си, вместо да служи за определена цел. Вместо да бъде написан, за да информира обществеността или да забавлява конкретна целева аудитория, той е написан само за генериране на трафик или подобряване на видимостта на марката. Понякога дори не е добре написано или пък е пълно с печатни или семантични грешки.

Писането и публикуването на лошо съдържание ще се отрази негативно на вашата марка, дори ако забележите незначително увеличение на трафика или разпознаването на марката.

Това може да доведе до репутационни щети. Например, когато човек чете слабо проучена част от съдържанието, той често се обръща към автора, за да види кой е отговорен за това. Ако вашата марка е свързана с лошо съдържание, рано или късно ще получи репутационен удар. Не искате да бъдете известни като компанията, която прави калпаво съдържание, нали!?

Проблеми с SEO също не са изключени. В някои случаи приливът на прибързано написано съдържание може действително да навреди на вашите позиции в търсачките. Алгоритъмът на Google за класиране при търсене отчита качеството на съдържанието, когато оценява надеждността и евентуалните позиции. С други думи, ако се интересувате от оптимизация за търсачки (SEO), лошото съдържание ще донесе повече вреда, отколкото полза. 

Освен това, писането на лошо съдържание отнема време, пари и усилия. Ако по-голямата част от вашата маркетингова стратегия за съдържание е съсредоточена върху "лоши" материали и публикации, това ще съсипе възвръщаемостта на инвестицията (ROI).

Лошото съдържание в обращение засяга цялата маркетингова индустрия, дори да не сте напълно наясно с тези ефекти.

  • Потребителско доверие. Потребителското доверие към марките вече е най-ниското ниво за всички времена. Това е част от причината, поради която традиционната реклама среща такъв скептицизъм и цинизъм в съвременната епоха. Колкото повече интернет е залят с лошо съдържание, създадено само за маркетингови цели, толкова повече доверието на потребителите ще падне. Все по-често компаниите ще се възприемат като алчни манипулатори, които не се интересуват от качеството. 
  • Ефикасността на маркетинга на съдържание. Маркетингът на съдържание възниква като начин за изграждане на доверие сред потребителите - именно това го направи мощен. Но тъй като лошото съдържание се превръща в новата норма, маркетингът на съдържание ще претърпи репутационни щети.
  • Замърсяване на съдържанието. Лошото съдържание е евтино и лесно за производство. Следователно е лесно да залеете интернет с такова съдържание. Това "замърсяване на съдържанието" обаче създава пречки на доброто съдържание да изпъкне и да привлече вниманието, което заслужава.

Ето защо трябва да имате интуиция за това дали съдържанието ви е лошо. Ако се интересувате само от него като инструмент за генериране на трафик или ако бързате през съдържанието без оглед на неговата структура, проучване или писане, вероятно имате лошо съдържание в ръцете си.

Но ако сте в сива зона и не сте сигурни дали съдържанието ви отговаря на приличен праг на качество, има някои аспекти, които можете да проверите:

Изследвания. Вашите претенции подкрепени ли са с доказателства? Потърсихте ли контрааргументи? Какви източници цитирате?

Предназначение. Искрено ли се опитвате да информирате или помагате на хората? Или се интересувате само от оптимизиране за конкретна ключова дума?

Граматика, правопис, синтаксис и др. Вашето готово съдържание трябва да бъде безупречно след няколко кръга на преглед и преработка.

Обратна връзка. Как се отнасят читателите ви към това съдържание? Това е може би най-важният фактор, затова провеждайте проучвания, за да съберете повече обратна връзка. 

Поемете контрола върху собствения си подход. Отделете малко време, за да одитирате текущата си стратегия за маркетинг на съдържание (ако имате такава) и да приоритизирате качеството на работата си. 

Източник: Тимъти Картър, CRO на SEO.co за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ