10 черти, присъщи на най-харесваните мениджъри

10 черти, присъщи на най-харесваните мениджъри

10 черти, присъщи на най-харесваните мениджъри

Последното нещо, което един мениджър иска, е членовете на неговия екип да изпитват страх и безпокойство всеки път, когато отиват на работа.

Хората прекарват все по-голяма част от времето си на работното място, затова е важно мениджърите да направят всичко по силите си, за да бъде това време приятно, вълнуващо и ползотворно.

Най-добрите бизнес лидери се стремят да направят така, че 80% от работата да бъде забавна и удовлетворяваща, а останалите 20% да бъдат под формата на здравословен стрес, който да поддържа мотивацията и качеството на работата.

Постигането на подобен баланс не винаги е възможно, но най-харесваните мениджъри знаят, че това е резултатът, към който трябва да се стремят

Това са 10 черти, по които ще ги разпознаете:

1.  Те са добре осведомени

За да създадат щастлив и успешен екип, изключителните мениджъри трябва да имат обширни познания в областта, в която работят, и да разполагат с необходимите ресурси и възможности, за да намерят информацията, която им липса. Те разчитат на своята интуиция и поддържат здрави връзки с хората от тяхната индустрия.

Тези техни умения ги превръщат в „непоклатима скала“ и сигурен съюзник, от който всеки екип има нужда. Колкото по-добро осведомен е един мениджър, толкова по-вдъхновяващ пример е той за членовете на своя екип.

2. Те са практични

Великите мениджъри разбират основните принципи на управление и използват широк набор от техники, за да посрещнат индивидуалните потребности и желания на всеки от членовете на своя екип. Тези мениджъри са изключително внимателни при вземането на решения и намирането на отговор на даден проблем.

Успехът се постига по-лесно, когато членовете на екипа имат ясна посока и очаквания. Тези практически умения са от ключово значение за създаването на продуктивна и щастлива работна среда.

3. Те са позитивни

Страхотните мениджъри са оптимисти. Те задават позитивен тон на работа и ежедневно поощряват сътрудничеството между своите служителите. От друга страна, дистанцираните  и неотзивчиви мениджъри, създават предпоставка за непродуктивна работа. Успехът е по-труден за постигане, когато хората работят при неблагоприятни условия.

4. Те контролират стреса

Стресът може да ни накара да изгубим търпение и да се отнесем грубо с нашите колеги. Най-добрите мениджър са емоционално интелигентни и имат добър самоконтрол. За да намалят стреса в офиса, топ мениджърите дават на своите служители нужното им време да се погрижат за себе си както на професионално, така и на лично ниво. Те знаят, че когато в живота има баланс, успехът се постига по-лесно.

5. Те обичат това, което правят

Харесваните мениджъри обичат своята работа. Именно тази любов ги кара постоянно да учат нови неща и да развиват своите уменията.  Те инвестират своето време и ресурси в самоусъвършенстване и обучение. Когато един мениджър има подобна страст и отдаденост към работата, той заразява с ентусиазъм всички хора около себе си.

6. Те са лидери

Великите мениджъри развиват своите лидерски умения като се занимават с упражнения и практики, които разгръщат пълния потенциал на екипа, който ръководят. Успешните мениджъри фокусират вниманието си върху насърчаването на сътрудничеството, а не на конкуренция между отделните членове на екипа.  

7. Те знаят как да мотивират

Най-добрите мениджъри имат способността да мотивират абсолютно всеки служител. Те непрекъснато се питат как могат да повдигнат духа на своя екип. Успешните мениджъри развиват у служителите си чувство за връзка между тяхното щастие и професионалните им постижения. Тези мениджъри знаят, че за да вдъхновят членовете на своя екип, трябва да им покажат, че работата им е част от нещо по-голямо.

8. Те са посветили живота си на стремежа към величието

Изключителните мениджъри очакват само и единствено най-доброто от себе си и от своя екип. Те отказват да се задоволят с посредствени резултати, защото знаят, че това се отразява както на способността им да ръководят добре, така и на увереността на техните служители. Най-добрите мениджъри насърчават споделянето на идеи, за да накарат хората да мислят извън общоприетите норми.

Тези мениджъри обаче не толерират лошите отношения между отделните членове на екипа и грубото държание към техните клиенти и партньори. Те знаят, че всички сме хора и правим грешки. За тях е  еднакво важно служителите им да бъдат добри човешки същества и добри търговци.

9. Те поставят фокус върху качеството

Най-добрите мениджъри поставят централен фокус върху качеството на работата, извършена техния екип. Колкото и да са важни обемът и продуктивността при сключването на бизнес споразумение, качеството на услугите и надеждността на продукта, който продавате, в крайна сметка ще бъдат определящи за стойността на сделката.

Успешните мениджъри насърчават продуктивното използване на времето, уменията и познанията на своите служители. Те разбират, че най-успешните екипи са тези, които постигат значими резултати. Членовете на екипа трябва да ценят собствените си възможности, качеството на продукта и хората, които го използват.

10. Те споделят успеха

Успешните мениджъри са мотивирани от желанието да доставят емоционално удовлетворение на членовете на своя екип. По тази причина те празнуват постиженията на всички хора в компанията, вярвайки в идеята, че всеки човек има способността да се справи добре. Те са щедри с отдаването на своето време и внимание, когато някои има нужда от тях.  

Благополучието на служителите е от централно значение за великия мениджър, защото той знае, че когато хората се чувстват ценени, те ще се отнасят по-сериозно и внимателно към всичко, което правят.

Шери Кембъл, автор на „Loving Yourself: The Mastery of Being“, за Entrepreneur.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ