3 правила, които всички мениджъри трябва да следват

3 правила, които всички мениджъри трябва да следват

3 правила, които всички мениджъри трябва да следват

След повече от 40 години, прекарани в корпоративния свят, мога да кажа, че съм успял да науча няколко много важни урока за управлението. Може би най-простите, но същевременно с това и най-важните, уроци, могат да бъдат сумирани в три правила:

Хората винаги са на първо място

Действията са по-важни от думите

Цялото е по-голямо от сумата от неговите части

Тези три благородни истини, ако може да заемем тази фраза от учението на Буда, могат да помогнат както на опитните лидери, изправени пред тежки предизвикателства, така и на младите студенти, които тепърва ще навлизат в света на бизнеса.

1. Хората винаги са на първо място

Зад всеки успешен бизнес стоят стотици велики хора. Това означава, че трябва да цените и признавате заслугите на всеки член на вашия екип, но същевременно с това и да внимавате да назначавате хора, които споделят ценностите на вашата компания и бързо да се разделяте с онези, които не го правят.

Бързото уволняване на неподходящите хора може да ви изглежда коравосърдечно, но то е от ключово значение за изграждането на доверие във всяка една организация. Все пак, можете ли да поверите бъдещето на вашата компания на хора, които в крайна сметка не се интересуват от това дали тя ще се превърне в успех или в провал?

Веднъж щом разполагате с правилния екип, вашата основна задача е да инвестирате в неговия растеж и да позволите на служителите си да продължат своето обучение и развитие.

И още един съвет – покажете интерес към работата на вашите служители като често правите преглед на техния напредък и споделяте с тях как работата им се отразява на цялата компания. Празнувайте техните успехи и поемайте вината за екипните грешки.

2. Действията са по-важни от думите

Преди няколко години почина мой добър колега. Обадих се по телефона на неговото семейство, за да поднеса искрените си съболезнования и да изразя съжаление за загубата на един изключителен професионалист. Това е нещо, което всеки добър лидер би трябвало да прави.

Въпреки това, един от другите партньори в компанията отиде още по-далеч, и то буквално. Той взе първия полет до родния град на нашия колега и прекара деня с неговото семейство. Без да споделя със семейството, той създаде стипендиантски фонд за детето на починалия.

И двамата имахме добри намерения, но аз се примирих с думите, докато той предприе действие. От този ден нататък реших, че ще показвам и защитавам ценностите си с действия, а не с думи.

3. Цялото е по-голямо от сумата от неговите части

За да вникнем по-дълбоко в проблема, трябва да го раздробим на отделни части, които да бъдат анализирани и систематизирани. Това учат всички мениджъри. Следващата стъпка, която почти никой не научава в университета, е намирането на нови части или сглобяването на старите по по-добър начин.

Именно в този аспект от работата на лидера се крие разликата между мениджърите, които критикуват и онези, които решават проблемите. Това не означава, че всички части от решението трябва да се впишат перфектно в неговата цялост. Както е казал великият китайски мислител Конфуций: „Диамант с недостатък струва повече от едно камъче, без несъвършенства“

Джоел Питърсън, председател на JetBlue Airways, за Inc.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ