Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Екипът, който може да постигне всичко

Снимка: Shutterstock

Колкото и опитен и талантлив да е човек, не може да знае и може всичко, само неговите усилия никога няма да бъдат достатъчни, за да превърнат една компания в успешна. Бизнесът отдавна знае, че единственият ефективен начин за изпълнение на трудоемки и сложни задачи е работата в екип. Когато комбинирате енергията, знанията и уменията на отделни личности в една силно мотивирана група, получавате екип, който може да постигне всичко, което поиска.

Мотивацията на този екип обаче трябва да бъде поддържана и насърчавана от добър лидер. Това са 8 ефективни начина да накарате хората от вашия екип да дадат всичко от себе си за следващия ви проект.

1. Насърчете сътрудничеството в рамките на екипа

Според прочуване на сайтът Weekdone.com, 39% от работещите смятат, че техният принос към успеха на компанията им остава незабелязан и недооценен. Насърчете членовете на вашия екип да участват активно в процеса на вземане на решения и вземете предвид техните предложения за подобряване на работната среда. Задавайте въпроси, слушайте техните отговори и когато е възможно и рационално - прилагайте техните решения.

2. Избягвайте провеждането на безполезни срещи

Спрете да организирате непрекъснати и безполезни срещи, когато няма какво да бъде дискутирано. Средностатистически всеки професионалист губи по 3,8 часа на седмица от своето време в непродуктивни срещу. Създайте ефективна програма за провеждането на срещи, като започнете да каните на тях само хора, които наистина трябва да присъстват, и се придържате към точно начално и крайно време. Не губете времето на вашите служители, които имат по-важна работа за вършене.

3. Задайте ясни цели

В едно проучване 63% от служителите съобщават, че губят голяма част от времето си в непродуктивни дейности, защото не знаят кои задачи представлява приоритет и кои не. Като лидер вашата работа е да зададете ясни цели на вашият екип. Уверете се, че служителите ви знаят какви точно са тези цели, какъв е техният относителен приоритет и каква е ролята на екипа в постигането им.

още по темата
още от Мениджмънт