Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Разликите в мъжкия и женския подход към работата

101

Shutterstock

Жените днес са почти 50% от активно заетото население на планетата. Расте делът на дамите, заемащи ръководни длъжности в държавни организации и частни компании.

Безспорно положителната тенденция обаче продължава да крие много неизвестни, които на този етап се концентрират около глобалния въпрос кой е по-справедливият подход във висшия идеал за равенство: въвеждането на задължителни квоти за жени във висшата йерархия или естествения подбор на конкурентоспособността.

Цивилизационните условности като среда, образование, квалификация не са в състояние да заличат фундаменталните различия между мъжа и жената. А тези различия са факт и на работното място. Ясно се проявяват при общуване, изпълнение на задачи, справяне със стреса и други ежедневни компоненти на кариерата. Кои са те, анализират Барбара Анис и Джон Грей в книгата си „Работи с мен”. Те разсъждават и над въпроса за постигането на оптимална симбиоза и ефективно управление над смесен колектив.

 “По-задълбоченото разбиране на джендър различията трябва да доведе до нарастване на взаимното уважение към противоположния пол и да бъде използвано за благото на компанията”, пишат авторите. По тяхно мнение, съществуват четири основни различия между мъжете и жените на работното място.

 1. Мъжете и жените разбират по различен начин баланса между работа и личен живот

 Жените по правило са по-отзивчиви към различните нужди на компанията, докато мъжете често се фокусират върху една конкретна цел. Така например, ако при даден служител се появи конфликт между работата и личния живот, шефът жена ще е по-склонна да прояви разбиране и готовност за съдействие. Казано по-простичко, представителките на нежния пол ценят повече баланса между работата и личния живот, отколкото мъжете.

Според резултатите от проведено специално за книгата изследване с 2400 жени на ръководни длъжности в компании от Fortune 500, дамите най-често напускат работа заради проблеми в личния живот. Докато мъжете предпочитат да съхранят статуквото. Години наред представителите на силния пол съставляваха болшинството от заетото население и са свикнали с традиционната форма на мениджмънт и корпоративна култура, според която мъжът е длъжен да предпочита работата пред семейството, обобщават авторите на книгата.

още от Мениджмънт
13
Вторник
Ноември