нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

4 типа клиенти, с които няма смисъл да си губите времето

Снимка: Shutterstock

За предприемачите и хората, които работят на свободна практика, изборът на правилните клиенти е от ключово значение за техния успех в бизнеса. Ако не харесвате хората, с които работите, с времето ще намразите и собствения си бизнес. Как обаче може да отделите добрите клиенти от онези, които ще направят живота ви много по-труден? Ето 4 типа клиенти, които трябва да избягвате на всяка цена.

1. Клиенти с огромно его

Най-вероятно сте имали работа с подобни клиенти. Те са онези, които са си изградили предварително подготвен план и не приемат никакви съвети от вас или от някой друг. Те ценят собственото си мнение прекалено високо, за да ви позволят да им помогнете, дори когато това е за тяхно добро. Всеки опит да предложите обратна връзка или конструктивна критика може на навреди на егото на този клиент и да го накара да заеме дефанзивна позиция.

Как може да изградите здрава професионална връзка с някой, който не се интересува от обратната връзка? Моят опит показва, че усилията, които трябва да вложите, за да задоволите егото на трудния клиент, просто не си струват.

2. Клиенти, които не уважават вас или вашето време

Неуважителните клиенти, по подобие на егоцентричните, не могат да се фокусират върху нищо друго, освен върху себе си. Те нямат уважение към хората, с които работят.

Тези клиенти често пренебрегват времето и усилията, които вие влагате във всеки проект. Те често не спазват крайните срокове и ви оставят да вършите всичко в последната минута. Не е необичайно и в даден момент да решат, че нещо не им харесва, и да ви накарат да започнете от начало и да промените всичко.

Още по-лоши са клиентите, които често си позволяват да повишават тон и да се държат грубо с вас по време на работа. Когато става въпрос за отношения в бизнес среди, никой не заслужава да бъде третиран като нещо по-малко от професионалист. Няма смисъл дори да коментираме клиентите, които ви подлагат на вербален тормоз. Единственото действие, което трябва да предприемете, когато имате работа с такъв човек, е да му покажете вратата.

още от Техники за успех