Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Хигиена за мозъка - 5 начина да запазите интелекта си

275178

Снимка: Shutterstock

Благодарение на постиженията на съвременната медицина, хората днес живеят по-дълго. Затова трябва да полагаме повече усилия да запазим мозъка си във форма по-дълго време. 

Усъвършенстваната технология позволява на изследователите да разберат как работи мозъкът, на какво реагира и дори, как да се преквалифицира. Знаем, че храни с високо съдържание на антиоксиданти, включително боровинки, зеле и ядки, са полезни за мозъка. Знаем, че средиземноморската диета, която до голяма степен се основава на растителни храни и е богата на пълнозърнести храни, риба, плодове и червено вино, може да подобри мозъчната функция. И знаем, че усмивката може да накара мозъка да търси положителни възможности вместо отрицателни.

Но освен това си струва да опитате и тези 5 прости ритуала, които според науката за познанието, ще помогнат на мозъка да произвежда нови клетки, които да образуват нови невронни пътища, да подобряват познавателната способност и да поддържат положителен и остър поглед към света.

1. Поздравете се за малките победи

Честотата на успеха е по-важна от неговия мащаб, така че не чакайте големите победи, за да се поздравите, казва директорът на Станфордската лаборатория по мотивационни технологии Би Джей Фог. Вместо това ежедневно отбелязвайте победите пред себе си. Мозъкът не прави разликата в прогреса. Колкото по-успешни се чувстваме, толкова по-сигурно ще постигнем успех. Например, продуктивните сутрешни ритуали могат да се използват, за да се мотивираме през останалата част от деня. 

още от Техники за успех
21
Неделя
Октомври