Затвори

Практични ходове за мотивиране на дистанцираните служители

Shutterstock

Не е лесно да се говори за ефективността и производителността със служителите. Подобни теми пораждат неудобство и в двете страни, още повече, че чрез разговора може да се фокусира вниманието върху нечии слабости. Но всеки лидер има възможността и отговорността да бъде катализатор за промяна в неговата организация и това започва със знанието как да вдъхновява и мотивира служителите.

Марни Грийн, главен консултант в Management Education Group и автор на „Безболезнени разговори за производителността”, смята че разговорите за работоспособност трябва да се водят редовно, а не на годишна база. Изисква се практика да се справиш с тях добре. „Мениджъри се провалят на тези разговори, защото, за да успееш трябва да имаш определени умения.”, казва Грийн. „Има определени умения в тази област, които могат да бъдат усвоени”.

За мениджърите е много важно да имат правилния начин на мислене преди да проведат такъв тип разговори, казва  Грийн и посочва четири критични нагласи, които всеки лидер трябва да овладее:

1. Водете с поведението си

Не позволявайте на емоциите да пречат. Предприемете по-методичен подход. Идентифицирайте проблемите, които искате да обсъдите и след това обяснете как поведението на служителя засяга фирмената култура и производителността.

Грийн казва, че вместо да обяснявате на служителите какво трябва да спрат да правят, трябва се фокусирайте върху това, което се очаква от тях. „Това може да бъде по-високо ниво на производство, по-бърз отговор или по-високи нива на производителност от целия отбор", уточнява той. Каквото и да очаквате, вербализирйте това ясно и никога не позволявайте вашите собствени отношение към служител да стоят на пътя на професионалната комуникация.

2. Отстранете преценката

"Когато имате разговор, трябва да елиминирате личната си преценка и вместо това да се съсредоточите върху изпълнението на задачата", обяснява Грийн. "Не можете да промените поведението на служителя, освен ако не е специфично и нещо, което сте наблюдавали. Ако водите разговора с "Не мисля, че вас ви е грижа," това няма да ви отведе до никъде с другия човек, защото той незабавно ще заеме отбранителна позиция.

Например, вместо да попитате: „Преуморен ли сте? Аз виждам, че вашата работа не е толкова добра колкото беше преди.", кажете „Забелязвам, че начина ви на работа се е променил. Така ли е?

Важно е и да определите дали проблемът, който имате със служителя си е в резултат от установените помежду ви взаимоотношения или е нещо, което се отразява на работната среда.

Етикети
Коментари
Последни
Най-четени
Вчера
Job Мениджър:
Алианс за младежта

Алианс за младежта

Мениджър - Списанието

Advertorial

Йордан Узунов е директор производствена дирекция в СТЕМО. Магистър по компютърни системи и технологии от Техническия университет - Варна. Сертифициран ИT одитор от международната неправителствена организация ISACA - Асоциация за одит и контрол на информационни системи.

Цитат на деня
Виц на деня
Валутен калкулатор

Валутен курс за 18.09.2018 г.

от валута
към валута
количество
Крайна сума:
Фиксинг на БНБ

Фиксинг на БНБ за 18.09.2018 г.

Валута
За единици валута
Лева (BGN)
Обратен курс за 1 лев
CHF
1
1.73929
0.574947
CNY
10
2.43514
4.10654
EUR
1
1.95583
0.511292
GBP
1
2.19848
0.45486
RUB
100
2.47055
40.4768
USD
1
1.67208
0.598058