Затвори

И навиците омръзват: Няколко идеи за житейски рестарт

Снимка: Shutterstock

Има моменти в живота, когато човек иска да тегли черта на всичко, да започне отначало, да промени живота си, да натисте бутона за рестарт. Промяната на прическата, пускането на брада или добавянето на нови цветове в гардероба не са решение. Всъщност трябва да разчупите стереотипите с които живеете, да промените установеното поведение, пишат редакторите на ABC Fact. 

Прочетете следващите редове, за да намерите своя начин да промените живота си и да не повтаряте грешките от миналото. 

1. Визуализирайте целите си.
Визуализирането на желанията е първата стъпка към постигане на целите. Представете си ясно как се виждате след 5, 10 години.

Заемете удобно положение на тялото (може и да легнете) затворете очи. Представете си, че сте постигнали желаната позиция. Представете си начина на живот, който искате да водите, заобикалящата ви среда, свободното си време. Трябва да създадете пълна илюзия. Най-добре правете това веднага след като се събудите или преди да заспите. Просто мечтайте, но мечтайте правилно. 

2. Задайте приоритети.
Ограничете броя на целите. Твърде много цели и желания могат да попречат на успеха. Задайте си 5 - 6 цели, които искате да постигнете през следващите 90 дни. Защо 5 - 6? Защо 90 дни? Тъй като съзнанието не е в състояние ефективно да се справи с излишък от информация и защото за около 90 дни човек може да бъде силно фокусиран върху една важна цел. Не е чудно, че почти всички диети или тренировъчни програми са проектирани за около 90 дни. 

3. Преразгледайте вашите ценности.
За да определите вашите ценности - задайте си въпроса, какво е най-важно в този период от живота? Няма да можете да постигнете целта си, ако желанията ви не са в съответствие с вашите ценности. Когато променяте приоритетите си и съзнателно работите върху тях, променяте и поведението си и в резултат на това - резултатите. Всеки път, когато постигнете дадена цел, е време да изберете нова цел и да актуализирате списъка си с приоритети, за да го направите подходящ за новите постижения. 

4. Учете.
Ако ежедневието ви изглежда скучно, тогава е време да използвате мозъчните клетки. Изследванията показват, че опитът да се научи нещо ново забавя процеса на стареене на мозъка. Запишете нов курс, научете се да плетете или бродирате, запишете се на танци. Предизвикайте рутината. Включете нещо ново в ежедневната си практика.

5. Променете диетата си.
Храненето е свързано с всички жизненоважни функции на тялото. Неправилната диета може да причини значителна вреда на човешкото здраве на всяка възраст. Опитайте се да намалите приема на нездравословни храни:снаксове, газирани напитки, мазни, сладки и пържени храни. Практиката на съзнателно хранене помага не само да разберете, какво ядете, но и носи ползи на тялото ви. Проучванията показват, че този подход към храненето значително подобрява настроението, намалява нивата на стрес, помага за развитието на здравословни хранителни навици и дори сваля излишните килограми. 

още по темата
още от Техники за успех