9 доказани техники за убеждаване

 9 доказани техники за убеждаване

9 доказани техники за убеждаване

Представете си, че сте получили желаното повишение, инвестиция във вашата компания или просто, че сте успели да купите билети за  разпродадения концерт на вашата любима група.

Или с други думи, успели сте да убедите някого да направи точно това, което сте искали.

Естествено, в зависимост от вашата мотивация, на това може да се погледне като на страхотна лидерска тактика или като чиста проба манипулация. От вас зависи как ще използвате тези комуникационни методи. Както се казва, „Каквото си посееш, това ще пожънеш.“

През целия си живот, малко или повече, използваме техники за убеждаване. Историята започва още в нашето детство, когато за първи път опитваме да изпросим още един час за игра, вечер преди лягане. Или пък по време на тийнейджърските ни години, когато молим родителите си да ни пуснат на нашия най-добър приятел или приятелка.

Умеете ли да насочвате разговорите в посоката, в която искате? Знаете ли как да представите гледната си точка така, че всички да кимат с глава в съгласие? Излъчвате ли увереност, когато говорите?

Вашата убедителност зависи от отговора на тези въпроси. Ако той клони  по-скоро към „не“, може да използвате следните техники, за да обърнете ситуацията във ваша полза:  

1. Използвайте сегашно време

Нещата, които се случват в настоящето, задържат по-добре вниманието на хората, които седят и слушат вашите доводи. Когато говорите за миналото, особено в подробности, без значение колко е важно, предизвиквате апатично отношение и скука, която кара хората да не обръщат внимание на вашите думи.

Това, което касае човек в настоящия момент, от друга страна, кара всеки да изостри уши и да втренчи поглед в говорещия.

2. Бъдете кратки

Изреченията ви трябва да бъдат кратки, ясни и лесни за разбиране. Представете си, че използвате Twitter или друга комуникационна платформа с въведено ограничение на знаците, които може да използвате.  Всяко ваше изречение трябва да се състои от не по-повече от 9 думи.

3. Използвайте прилагателни, за да поставите акцент

Помните ли какво са ви казвали в училище? Прилагателните подчертават и подсилват.  Думи като "страхотен", "невероятен", "огромен", "красив", "велик", трябва да бъдат неизменна част от вашите изречения.

4. Представете правилната алтернатива

Започнете с крайностите: добро и лошо, правилно и грешно, бяло и черно. След това предложете „нещо по средата“, което да бъде прието като добър компромис и алтернатива на екстремните стойности.

5. Използвайте статистика и научи факти

Всички знаем, че статистиките могат да бъдат подвеждащи и, че науката може да може да бъде опровергавана. Въпреки това, използвайте наличните данни, ако не искате да изгубите вниманието на по-аналитичните и рационални хора в публиката. От другата страна, по- емоционалните ще си мислят, че сте брилянтен и изключително интелигентен.  

6. Обобщавайте

Използвайте изрази от рода на „Всеки знае“(няма как да бъдете по-всеобхватен от това).

Дълбоко в себе си, всички искаме да бъдем част от нещо по-голямо, от групата на знаещите, от отбора на победителите. Удовлетворете тяхната нужда, като кажете, че нещата са очевидни и, че всички вярват в този факт.   

7. Използвайте човешката природа

Насочете се към базисни нагласи. Включете в разказа си история за малки деца или пък добавете няколко кученца и котенца. Трогателна картинка. Хората ще се влюбят в това, което имате да кажете.

8. Не забравяйте комплиментите

С помощта на ласкателството, може да стигнете далеч. Важно е обаче да намерите точния баланс. Ако е прекалено малко, хората ще си помислят, че не ви пука, ако е твърде много, ще ви вземат за шарлатанин. Освен това, не казвайте неща, в които не вярвате наистина .

9. Започнете с най-доброто

Това, което ще кажете първо, оставя най-силно впечатление. Ако кажете, че някой е умен, но подмолен човек, кое мислите, че ще бъде запомнено от по-голямата част от хората? Ако ги попитате по-късно за същия този човек, всички ще споменат колко е интелигентен и малко ще се сетят за втората част.

Силвия Лафер, президент Creative Energy Options, за inc.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ