нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Думите, които трябва да се използват по-често в автобиографията

Снимка: Shutterstock

Всеки път, когато прикачвате автобиография към кандидатурата за работа, целта е да покажете опита си и да докажете, че сте най-добрият кандидат за предлаганата позиция. Езикът, който използвате във вашето CV, оказва огромно влияние върху начина, по който ви възприемат потенциалните ви работодатели. За това е важно да разберете, че съществуват думи, които почти винаги предизвикват положителен отговор. Ето няколко от тях:

Подобрих

Всеки работодател иска служители, които могат да подобрят ситуацията в неговата компания. Основната задача на вашето CV е да подчертае как точно сте допринесли за успехът на компаниите, за които сте работили в миналото. Още по-добре е ако можете да демонстрирате как подобренията, постигнати от вас в предходната ви работа, могат да бъдат приложени към бизнеса, от който искате да станете част в момента. Когато използвате думата „подобрен“ в CV-то си, представете реални данни, с които да подкрепите твърденията си за постигнатия успех. Може да напишете нещо от рода на: „Стратегията ми доведе до подобряване на нивата на удовлетвореност на клиентите с 3% в рамките на шест месеца“.

Увеличих

Да увеличиш нещо буквално означава да го направиш по-голямо. Именно това търсят работодателите, когато става въпрос за приходи, клиенти, продажби и печалби. За мениджъра отговарящ за назначаването на нови служители, способността и желанието на даден кандидат да „увеличи“ някои показатели на компанията показва, че той не иска просто да остави нещата такива, каквито са, а се стреми да направи процесите и операциите в компанията по-добри и успешни. Увеличаването не опира само до бизнес печалбите, но може да бъде насочено и към продуктивността на екипа, ангажираността на служителите или друга важен индикатор за успех. Може да използвате увеличи в изречение като: „В резултат на моето лидерство бяха увеличени продуктивността на екипа и броят на клиентите, с които работим“.

Договорих

Работодателите ценят кандидатите, които знаят как да преговарят – хората, които могат да подхождат дипломатично към всяка ситуация и да постигат резултати, които задоволяват няколко страни едновременно. Много бизнеси биват парализирани от разногласия и различни визии за тяхното развитие, което от своя страна струва време и пари. Добрият преговарящ може да намери решение на тези спорове и да даде ново начало – ценно качество за всяка индустрия. Преговорите не винаги опират до бизнес сделки и договаряне на по-добро заплащане, те може да са свързани с осигуряване на допълнителни екстри за служителите, като например програма за гледане на деца, от която да се възползват майките и бащите в компанията, или пък убеждаване на мениджърите за финансиране на проект, който носи големи рискове, но и потенциални огромни награди.

Намалих

Обикновено думата „намален“ се свързва с някакво негативно въздействие, но в света на бизнеса тя може да има позитивен характер, стига намаляването да се отнася за правилните неща.

По тази причина е важно да внимавате в начина, по който използвате тази дума, поставяйки фокуса върху положителните резултати от „намаляването“, което е било предизвикано от вашите действия. Добрите примери за намаляване са – намаляване на въглеродните емисии на бизнеса, намаляване на оплакванията на клиенти, намаляване на разходите.

Разреших

Служителят, който може да разрешава проблеми, било то малки или големи, е изключително ценен. Това е може би най-важната думичка от изброените, тъй като тя напомня на работодателя, че предизвикателствата и проблемите в бизнеса са неизбежни, а тези, които са в състояние да ги разрешат, носят допълнителна стойност.

Вашата автобиография ви дава възможността да представите себе си на потенциален работодател по възможно най-добрия начин. Работата ви преди да отидете на интервюто за желаната позиция е да се уверите, че CV-то ви е съставено така, че да привлече, заинтересова и ангажира работодателя, като изполването на тези няколко думи е ключът към успеха.

.........................

Андрю Фенел за FastCompany.com

Превод и редакция: Георги Георгиев

още по темата
още от Техники за успех