Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Първата стъпка към новите идеи

169

Снимка: Shutterstock

Едно от най-големите предизвикателства пред предприемачите и иноваторите в бизнеса често се разглежда като едно от най-големите им предимства. Техните познания за начина, по който работи дадена индустрия, за продуктите и услугите, които са били успешни в миналото и за най-продуктивните модели и канали на комуникация, изглеждат изключително полезни на пръв поглед. Въпреки това, когато говорим за нововъведения и иновации, знанията за миналото не се гаранция за бъдещ успех.

Всъщност имаме основания да вярваме, че дълбоките познания за даден продукт или индустрия могат да доведат до късогледство и изоставане от конкуренцията, която се фокусира върху нуждите на новите пазари и се възползва от последните методи и инструменти в индустрията.  

Когато става въпрос за иновация, има три неща, на които трябва да обърнете специално внимание:

1. Правите едно и също нещо отново и отново

Както е казал Алберт Айнщайн: „Лудост: да правиш едно и също нещо отново и отново, и да очакваш различни резултати.” Много иноватори попадат в този капан, като се опитват да създадат нещо ново, следвайки доказани с времето формули, продукти, пазари и бизнес модели. Истината е, че за да направите нещо иновативно, не може да се осланяте на стари познания, инструменти и разбирания за пазарите.

Ако искате да бъдете иноватори, трябва да сте готови да приемете нов начин на мислене, нови средства за работа и нови перспективи. Пренебрегването на старите познания може да бъде трудно и дори опасно, но няма как да постигнете нещо наистина революционно, ако не сте готови да се учите и да рискувате.

още от Техники за успех
20
Петък
Септември