Нищо лично

Нищо лично

Нищо лично

Срещите с негативни хора са неразделна част от нашия професионален и личен живот, колкото и да не ни се иска. За съжаление, забързаният и напрегнат съвременен свят, в който живеем, не страда от недостиг на негативизъм.

Всички познаваме хора, с които е трудно да се работи. Някои от тях са твърде взискателни и несговорчиви, докато други могат да бъдат открито арогантни и дори агресивни. Под каквато и форма да се изразява техният негативизъм, той прави комуникацията с тези хора трудна, напрегната и неприятна.

В повечето случаи ние не можем да изберем хората, с които работим. Можем обаче да изберем начина, по който да взаимодействаме с тях. В дългогодишният ми опит като професионален коуч аз съм помогнала на много мои клиенти да се научат как да комуникират ефективно с всички хора, с които се срещат - дори и тези, които са толкова негативни, че могат да бъдат определени като токсични.

Ето и някои от най-добрите идеи, до които стигнахме в дискусиите с моите клиенти. Те могат да ви помогнат да подобрите отношенията си с трудните хора във вашия живот, или поне да ви научат как да направите комуникацията с тях по-малко конфликтна и стресираща.

1. Отнасяйте се с хората по начина, по който искате те да се отнасят с вас

Постарайте се да подхождате към всеки разговор с трудните хора по един любезен и уважителен начин, независимо от обстоятелствата. Понякога малко доброта и разбиране са достатъчни, за да променят изцяло отношенията ви с тези хора. Усмихвайте им се и ги поздравявайте, винаги, когато ги видите. Любезността в лицето на негативизма не е признак на слабост, а на сила и увереност.

 2. Не приемайте нещата лично

Когато комуникирате с трудни хора, не трябва да забравяте, че тяхната негативност няма нищо общо със самите вас и че тя произтича изцяло от тяхното отношение към другите. Когато не приемате нещата лично, вие ще можете по-лесно да се справите с работата с такива хора.

3. Не заемайте дефанзивна позиция.

Когато имате работа с негативен човек е изключително важно да запазите спокойствие и да не заемате дефанзивна позиция. Не изпускайте от контрол тона на гласа си и жестовете, които изразявате с езика на тялото си. Фокусирайте се върху основната цел на разговора ви с този човек и не реагирайте импулсивно на неговите, ако той ви обиди с нещо.

4. Избягвайте конфликтите

Когато е възможно избягвайте да влизате в пререкания и конфликтни ситуации с негативните хора. Намерете начин или да се постигнете някакъв компромис и съгласие с тях, или да ги игнорирате напълно. Споровете само ще увеличат емоционалната ви привързаност към ситуацията, което от своя страна ще ограничи способността ви да мислите логично и да отговорите по подходящия начин.

5. Фокусирайте се върху позитивните страни на човека

Повечето хора имат поне няколко позитивни качества и черти, които в някаква степен компенсират иначе трудните им характери. Постарайте се да намерите тези добри страни във всеки човек, с които се срещате. Изберете да бъдете позитивни, независимо от това колко негативни са хората срещу вас.

6. Запазете спокойствие

Останете спокойни и здравомислещи и не се поддавайте на изкушението да влизате в битка, която всъщност не искате да водите. Много по-вероятно е да постигнете задоволителен за вас резултат, ако запазите спокойствие и бъдете обрани в реакциите си.

7. Фокусирайте се върху проблема, а не върху човека

Насочете вниманието си върху проблема, задачата, проекта или въпроса, който трябва да бъде разрешен или обсъден, а не върху индивида, с който ще го дискутирате. Това помага за предотвратяване на ескалация на напрежението и прибягване до лични атаки, които могат само да навредят на вашите отношенията и на шансовете ви да намерите правилното решение.

Човек не избира хората, с които работи, но винаги може да избере дали да позволи на техния негативизъм да го победи и завладее, или да му отговори по подобаващ начин.

............................

Лоли Даскал, президент и изпълнителен директор на консултантската фирма Lead From Within, в своя блог.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ