Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Тайната на ефективната комуникация на работното място

234

Снимка: Shutterstock

Създаването на ефективна работна среда, която е целенасочена и резултатна, изисква активно участие от страна на вашите служители. Този процес отнема време и отворена комуникация от всяка част на компанията, за да проработи.

Когато създавате среда, която дава на хората свободата да говорят открито и искрено, без да се страхуват от негативни последствия, виe изграждате компания, която има предимството да разполага с различни гледни точки и да не се ограничава с един начин на мислене и работа.

Възможността да говорят свободно ще позволи на служителите да разпознават и изтъкват проблемите, преди да са се превърнали в кризи, както и да откриват и да се възползват навременно от възможностите, които се откриват пред компанията.

Това са 5 ефективни начина за разбиване на комуникационните бариери и насърчаване на дискусиите в бизнеса.

1. Изграждане на нови мостове

На първо място, забравете за остарелите разбирания за общуването и за стандартните канали на комуникация, които просто забавят процеса и поставят ненужни ограничения и рамки. Създайте екипи, в които участват хора от различни отдели на компанията, и провеждайте работни събития, събиращи на едно място служители, който обикновено не контактуват помежду си на работа. Колкото повече мостове между отделните служители, мениджъри и отдели изградите, толкова по-ефективна ще бъде комуникацията.

2. Реорганизиране на работния процес

Може да издигнете тиймбилдинга до още по-големи висоти, като разпределите служителите в екипите според проекта, върху който работят, вместо по отделите, към който принадлежат. Този подход ще сведе до минимум разграниченията „ние срещу тях“ между различните отдели и ще насърчи отворената комуникация и съвместната работа за постигането на една обща цел - растежа и развитието на компанията.

3. Даване на личен пример

Като лидер вие сте този, който задава стандартите за всички останали. Ако сте открити и честни, хората ще последват примера ви и ще започнат да изказват по-свободно своите мисли. Когато искате да видите някаква промяна във вашите служители, бъдете първия, който ще я направи и ще даде личен пример.

Продължава на страница 2.

още от Управление
18
Петък
Януари