Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Понякога креативността убива най-ценните идеи. Ето как

111

Снимка: Shutterstock

Както си седите вкъщи или в офиса, изведнъж от нищото ви идва вдъхновение. Нещата, които до скоро изглеждаха като объркан безпорядък от несвързани концепции, се подреждат - всяко на мястото си  - и оформят една чудесна бизнес идея.

Още преди да се си записали идеята на лист, умът ви започва да работи по нейното усъвършенстване. Вие мислите за начини да я направите по-добра, идентифицирайки детайлите, които могат да бъдат променени, дооформени или подобрени. До края на деня новата идея вече се е превърнала в сложна пътна карта за създаване и развитие на иновативно бизнес начинание.

Най-вероятно не го и осъзнавате, но в момента, в който сте започнали да подобрявате първоначалната си идея, вие сте гарантирали, че никога повече няма да я видите в оригиналния и вид. С други думи, понякога креативността убива добрите идеи.

Ето и четири причини:  

1. Сами по себе си креативните идеи са безполезни

Повечето компании не могат да бъдат описани като креативни, но причината за това не се крие в липсата на творчески възможности на предприемачите, които стоят зад тях. Професорът от Харвард Тиъдър Левит казва, че е точно обратното. Хората имат изобилие от креативни идеи, които са прекалено предизвикателни, за да бъдат реализирани ефективно.  

Оттук и извода, че творческите идеи сами по себе си са относително незначителни за бизнеса. Това, което наистина има значение, е способността на организацията да намери действително приложение на тези идеи. Колкото по-необичайна е идеята, толкова е по-трудно тя да бъде приложена на практика и съответно толкова по-малко вероятно е да стане реалност.

2. Малките промени могат да създадат големи проблеми

Всяка идея може да бъде усъвършенствана. Човек трудно се сдържа да сподели своето мнение, когато вярва, че е намерил по-добър начин за направата на дадено нещо. Факт е обаче, че дори най-малките корекции могат да превърнат една относително проста идея в нещо, което е много по-трудно за изпълнение.

Известният бизнес ментор Маршал Голдсмит нарича този ефект „предлагане на твърде голяма стойност“. Това е тенденцията да търсим начини за подобряване на дадена идея, без да мислим за начина, по който тези промени ще се отразят на нейното изпълнение.

Една творческа промяна, която изглежда незначителна на концептуално ниво, може да има сериозно въздействие върху практическата част от нейното осъществяване. Тази промяна може да доведе до нужда от допълнителни финансови ресурси, създаване на нова инфраструктура или до отлагане на деня на премиерата на вашия продукт.      

За да избегнете по-сериозните проблеми, започнете вашия проект с първоначална идея, която е сравнително лесна за изпълнение, и едва по-късно може да потърсите начини да я подобрите.

още от Техники за успех
23
Събота
Март