Вие си говорите, но кой ли ви слуша... Защо?

Вие си говорите, но кой ли ви слуша... Защо?

Вие си говорите, но кой ли ви слуша... Защо?

За да бъдеш ефективен лидер трябва да знаеш как да привлечеш и задържиш вниманието на хората. В крайна сметка, няма как да ръководите когото и да е било, ако никой не е склонен да ви изслушва.

Така че, ако често се оказвате в ситуация, в която хората пренебрегват казаното от вас и не ви обръщат вниманието, което заслужавате, има няколко възможни причини(и решения), които трябва да вземете предвид:

1. Прекалявате с многословието

Ако искате да предадете на останалите една сравнително проста идея, но за целта използвате сложни изрази и дълги изречения, няма да задържите вниманието на останалите за дълго време. Помислете за начини да направите посланието си завладяващо и лесно разбираемо, ако искате да бъдете чути.

2. Винаги подхождате с негативизъм

Ако сте познати в офиса като ръководителя, който винаги говори за някакви проблеми, постоянно се оплаква и гледа на всяка ситуация през призмата на „чашата е наполовина празна“, хората няма да очакват вашите изказвания с особен ентусиазъм. Не след дълго те просто ще спрат да ви слушат, надявайки се, че по този начин ще избегнат депресивната атмосфера, която създавате на работното място. За това е важно да бъдете наясно с тенденцията си да се фокусирате върху негативното и да опитате да ограничите до минимум(и ако е възможно да я елиминирате напълно).

3. Изказването е неясно

Когато хората не могат лесно да следят мислите ви и да разбират всичко, което казвате, те спират да слушат и вниманието им се насочва в друга посока. Уверете се, че вашите изказвания са ясни и точни.

4. Липса на интерес по темата

Ако не можете да задържите вниманието на хората, защото темата, която разисквате, не им е особено интересна, трябва да намерите по-завладяващи начини да я представите. Помислите за посланието, което искате да предаде, и за публиката, пред която ще го представите, за да прецените какъв стил на комуникация може да отговори най-добре на вашите нужди.

5. Някой приема изказването за обидно

Понякога ние забравяме колко силни могат да бъдат думите. Няма по-неудобна ситуация от тази, в която вие несъзнателно обиждате вашия събеседник(или публика) с изказването си. Ако това ви се случи, веднага се извинете и продължете напред.

6. Изказвате се в неподходящ момент

Ако имате нещо наистина важно за казвана, уверете се, че ще го споделите в правилния момент, когато хората са най-склонни да ви изслушат. Ако установите, че ситуацията е неподходяща, забравете за извинението: „Това ще отнеме само секунда.“ и отложете изказването за по-подходящ момент и място.

7. Престаравате се

Когато престаравате с опитите да направите изказването си забавно и интересно, на хората им става неудобно от ваше име. Тайната тук е да установите връзка с вашата публика. Бъдете искрени и естествени. Когато хората започнат да се усмихват, да се отпускат и да ви гледат в очите, може да сте сигурни, че вече сте спечелили тяхното внимание и че следващата ви задача е да го запазите.

8. Прекалено много информация

Не претоварвайте слушателите си с незначителни подробности и детайли. Запазете фокуса на посланието си върху няколко конкретни акцента, които искате да бъдат разбрани и запомнени. Докато говорите следете за знаци, че вашият събеседник е чул казаното от вас. Ако той изглежда разсеян, не се страхувайте да задавате въпроси от рода „Какво мислите?“, за да се уверите, че вашето послание е било разбрано.

9. Липса на уважение

Когато не отдавате на другите уважението, което те заслужават, няма как да очаквате да получите нещо различно в замяна. Най-добрият начин да спечелите уважение е като го дадете първи.

....................

Лоли Даскал, президент и изпълнителен директор на консултантската фирма Lead From Within, в своя блог.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ