Алгоритъмът на Twitter има пристрастия към десни политици и медии

Алгоритъмът на Twitter има пристрастия към десни политици и медии

Алгоритъмът на Twitter има пристрастия към десни политици и медии

В свой собствен анализ Twitter призна, че алгоритъмът ѝ показва повече публикации от десни политици и новинарски издания, отколкото съдържание от леви източници.

Платформата е изследвала туитове от избрани лица в седем държави – Великобритания, Германия, Испания, Канада, САЩ, Франция и Япония, като е проучила и дали политическото съдържание от новинарски организации се разпространява повече, фокусирайки се основно върху американски източници като BuzzFeed, Fox News и New York Times, пише „Гардиън“.

Проучването е сравнявало началната страница на Twitter, на която туитовете се селектират от алгоритъм, с традиционна хронология, където най-новите публикации се класират най-отгоре.

Установено е, че в шест от седем държави, с изключение на Германия, туитовете на политици от десницата са били подсилени от алгоритъма повече в сравнение с тези от левицата. Също се случва и с десните медии спрямо левите.

Изследването с общ обем от 27 страници посочва, че има „статистически значима разлика в полза на политическото дясно крило“. 0% означава, че туитовете достигат до същия брой потребители при селекцията от алгоритъм и традиционната хронология, а стойност от 100% означава, че туитовете са постигнали двойно по-голям обхват. Най-силно несъответствие между ляво и дясно има в Канада (либерали – 43%; консерватори 167%), следвана от Великобритания (лейбъристи – 112%; консерватори – 176%).

От Twitter твърдят, че не е ясно защо началната страница дава такива резултати и посочват, че сега може да се наложи промяна в алгоритъма.

В публикация в блога на социалната мрежа се казва, че констатациите могат да бъдат „проблематични“ и че трябва да се предприемат още проучвания.

Анализът включва милиони публикации от избрани лица от седемте държави за периода 1 април-15 август 2020 година, както и стотици милиони туитове на новинарски организации, предимно от САЩ.

Twitter заяви, че ще направи изследването си достъпно за външни лица и се готви да позволи на трети страни да имат по-широк достъп до данните на платформата – ход, който може да окаже допълнителен натиск Facebook да направи същото.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ