Гугъл пуска облачната си платформа за игри

Снимка: Guliver / Getty images

Гугъл не е първата голяма компания, която пуска "облачни игри", но със сигурност е най-очакваната, тъй като успехът или провалът й ще определи близкото бъдеще на този неясен пазар - пазар на видео игри, освободен от материални ограничения, отбелязва Франс прес.

Стадиа (Stadia), платформата за видеоигри на "облак", започва от днес да функционира в 14 страни (в Северна Америка и Европа) с каталог от близо 30 игри.

Какво ни предлага?

Можете да играете на всякакъв екран (на компютър, на телевизор с интернет, на смартфон - засега само на модела Пиксел (Pixel) на Гугъл), без да ви е необходима конзола или процесор с последно поколение графична карта.


При "облачните игри" компютърната мощност, която осигурява качеството на образа и гъвкавостта на действията, е извадена на сървъри. Играчите не се нуждаят от съвместим екран и джойстик.


Подобна услуга е вече работещата ПлейСтейшън нау (PlayStation Now) на Сони (Sony), която натрупа към 700 000 абонати за пет години. Японската компания обаче предлага на тази платформа само част от каталога си.


За Стадиа летвата на успеха е 10 милиона абонати за една година, посочва Лоран Мишо, директор по проучванията в АйДейт (Idate).


Към момента световният пазар на облачни игри се оценява на близо 300 милиона евро, по данни на АйДейт, която прогнозира 406 милиона евро до края на 2020 година и 1,2 милиарда евро през 2024 година, пише БТА.


За сравнение, целият сектор на видеоигрите е 120 милиарда долара през 2018 година, според специализираната компания СуперДейта (SuperData).

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ