нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Това променя всичко!

Снимка: Shutterstock

Eмоционалната интелигентност е едно от най-ценните качества за личностно и професионално развитие. Всъщност, според Световния икономически форум емоционалната интелигентност (EQ) е едно от 10-те най-важни умения за успеха на хората в работата, като от СИФ очакват тя да придобие централна роля в процеса на подбиране на служители до 2022г.

В моите проучвания и наблюдения през годините установявам, че служителите, демонстриращи висока емоционална интелигентност, правят работното място приветливо и насърчават сътрудничеството между хората

Как EQ променя всичко

Хората с висока емоционална интелигентност се разбират по-добре с колегите си, защото са майстори на комуникацията. Те знаят как да изслушват другите и са отворени към идеи, различни от техните. Емоционално интелигентните хора не се стараят да доминират в диалога и да заглушат казаното от техния събеседник. Това им поведени помага за изграждането на взаимно доверие и сплотяването на екипа.

Когато вашите служители се разбират и уважават, работата като цяло става по-приятна и лесна. В крайна сметка позитивната атмосфера се вижда и от клиентите на компанията, които също са облагодетелствани от липсата на сериозни конфликти и неразбирателства.

Освен това, повечето хора изпитват големи трудности, когато им се налага да се приспособят към някаква промяна. Обикновено промяната върви ръка за ръка със страх, тревожност и притеснения. Емоционално интелигентните хора обаче гледат на промяната като на възможност да научат нещо ново и да се самоусъвършенстват. Това им дава голямо предимство в съвременната работна среда, която на практика се изменя ежедневно.

За да разберете дали притежавате висока емоционална интелигентност, трябва да се вгледате в огледалото и да си зададете следните въпроси:

1. Обикновено наясно ли сте с чувствата, които изпитвате, и причините за тях?

2. Знаете ли какви са вашите силните страни както и докъде се простира лимита на вашите способности?

3. Способни ли сте да контролирате емоциите си? Съвземате ли се бързо след ситуации, които ви карат да се чувствате разстроени, обезпокоени и стресирани?

4. Успявате ли да запазите вниманието си върху основните си цели и знаете ли какви стъпки трябва да предприемете, за да ги постигнете?

5. Способни ли сте да разпознавате чувствата, които изпитват другите хора, и да се поставяте на тяхното място?

6. Добри ли сте в уреждането на конфликти и можете ли да насочите труден разговор към постигането на компромис?

Емоционалната интелигентност е от критично значение във времената на растяща несигурност и хаос и спокойно може да кажем, че в момента се намираме в такова. Хората са изплашени и търсят отговори. Вие може да им помогнете, като им предложите подкрепата си и се изправите заедно с тях пред общите ви страхове.

.....................

Марсел Шванц, основател на Leadership From the Core, за Inc.com

Редактор: Георги Георгиев

още по темата
още от Управление