Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Митове за мотивацията

Shutterstock

Разумът върви ръка за ръка с ирационалността. Класически пример е купуването на нещо, което не ни е нужно, но пък е страхотна сделка. Така че, когато става дума за мотивация на служителите, не е изненада, че лидери, които разчитат на рационалността, обикновено вкарват време и енергия в погрешните съобщения и създават разочароващи неочаквани последици.

Мотивацията на служителите е един от най-сложните процеси в мениджмънта. Той изисква много внимание, точен момент и фокус. В основата му са трайните и редовни взаимоотношения с екипа, позитивната нагласа и способността да изградите сплотен и силен екип, който ви има доверие. Предлагаме ви да разгледате 4 често срещани мита, които лидерите допускат, когато се опитват да мотивират екипа си.

1. Служителите не ги е грижа толкова за компанията, колкото вие си мислите. Лидерите обикновено залагат на обстоятелствата в компанията, когато имат призиви за промяна. Тези апели трябва да са свързани повече с хората, отколкото с компанията. Затова лидерите трябва да комуникират това, което е пряко свързано със служителите. Това, което носи промяна за тях самите и има смисъл за тях.

2. Парите не са най-важното. Парите са най-скъпият начин да мотивирате служителите, но той все още е първият избор за много лидери. Нашият опит и множество изследвания, обаче, показват, че големите бонуси са по-малко ефективни в сравнение с по-малките, неочаквани жестове, защото подаръците създават връзка, докато бонусите са си чисти транзакции. Помислете си колко доволни бихте били, ако приятел дойде с бутилка вино у вас за вечеря и как различно бихте се чувствали, ако той предложи да ви плати за храната.  

3. Слушайте повече, говорете по-малко. За повечето лидери е от особено значение да обясняват своята гледна точка, да говорят със служителите си, да вменяват и проповядват собствените си идеи. Оставете наставническия тон и се вслушайте в служителите си. Те също имат какво да кажат. Вниманието от ваша страна, докато ги слушате е незаменимо за тях.

4. Не се фокусирайте върху проблемите. Не очаквайте да вдъхновите хората си или да ги мотивирате, ако непрекъснато им говорите за проблемите във фирмата. Това няма да ги активизира. Съсредоточете се върху възможностите, изкарайте тях на преден план. Всички обичат да гледат в бъдещето, разкажете какви са неговите перспективи.

По материали на Harvard Business Review

още от Управление
15
Неделя
Декември