Той не знае къде отива. Има ли смисъл да го следвате?

Той не знае къде отива. Има ли смисъл да го следвате?

Той не знае къде отива. Има ли смисъл да го следвате?

Всички искаме да работим за някой, който да цени нашия принос за компанията и да ни уважава. Някои ръководители просто са по-добри от други. Ако вашият шеф обаче не е сред най-добрите лидери, с които някога сте били в екип, как може да разберете дали просто не работите за грешния човек?  Ето няколко знака, на които трябва да обърнете по специално внимание:

1. Шефът ви няма визия за бъдещето

Трудно е да изградите успешен бизнес, когато вашият шеф няма визия за бъдещето. Какъв е смисъла да следвате някой, който не знае къде отива? Добрите лидери имат ясна визия, която вдъхновява техните служители да дадат най-доброто от себе си в работата и да постигнат нещо наистина значимо.

2. Шефът ви е микромениджър

Лидерите, които се вживяват като микромениджъри, често са жертва на собствената си несигурност и ниско самочувствие, което ги кара да изпитват нужда да държат под контрол всеки аспект от работата на своите служители. Никой обаче не харесва мениджърите, които са луди на тема контрол. Когато имате чувството, че всяко ваше действие се следи под лупа, няма как да запазите страстта си към работата за дълго време.

3. Шефът ви не може да взема решения

Идеалният ръководител, за който всеки би искал да работи, е този, който взема решения с увереност и винаги поема отговорност за последиците от тях, независимо дали те са позитивни или не. Когато един лидер е несигурен в своите решения и често показва колебание, то това може да се превърне в сериозен проблем за работата на всички. Шефът, който отказва да взема важни решения, вече е направил най-лошия избор в своята кариера - да позволи на личната си несигурност да бъде водещ фактор в неговия начин на управление. 

4. Шефът ви си мисли, че знае всичко

Ръководителите, които с гордост заявяват, че знаят всичко, от което някога биха могли да имат нужда, обикновено са онези, които имат остра необходимост от не един и два урока за това какво всъщност означава да бъдеш лидер. Те създават работна среда, в която служителите им се страхуват да споделят своето мнение и идеи, защото в най-добрият случая то просто ще бъде игнорирано, а в най-лошия осмято. Никога не е приятно да работите за човек, чието его се превръща в пречка за успеха на всеки друг, освен самият него. 5. Шефът ви е неискрен

Най-лесният начин един ръководител да изгуби уважението и доверието на своите служители е като е неискрен с тях. Още по-лошо, това доверие може никога да не бъде възстановено.

6. Шефът ви е ужасен слушател

Лошите слушатели просто не стават за лидери. Когато опасенията, проблемите и желанията на служителите остават нечути, тяхната мотивация и ангажираност спада експоненциално. Ако гласът им не се чува, не след дълго те просто спират да говорят. Шефовете, които не отделят нужното време, за да изслушват своите служители, пропускат множество възможности, които са директно под техния нос.

7. Шефът ви не практикува това, което проповядва

Когато ръководители казват едно, а правят друго, те показват, че правилата не важат за тях и че не може да им се има доверие.

8. Шевът ви не е отговорен и надежден

На кого може да разчитате в работата, ако не на вашият лидер? Отговорността е недооценено лидерско качество, от което се нуждае всеки ръководител, които иска да спечели уважението и доверието на своите служители. Хората очакват от техните шефове да разполагат с нужната дисциплина и постоянство, за да бъдат последователни и отговорни във всяко свое действие.

9. Шефът ви е краен песимист

Лидерите, които не влагат никакъв ентусиазъм и позитивизъм в своята работа, могат да помрачат настроението на целия екип. Много често песимистично настроените шефове не могат да видят нищо отвъд совите лични проблеми и не обръщат внимание на силните страни и постижения на своя екип, което води до допълнително натрупване на негативизъм.

10. Шефът ви никога не е доволен

Всеки лидер, който не оценява упорития труд и приноса на своя екип за успеха на компанията, пропуска важни възможности да спечели лоялността и уважението на служителите си. Изненадващо е колко много лидери не отделят нужното време, за да изразят своята благодарност положения от техните служители труд, сякаш очакват те просто да си вършат работата без да получават никакво признание и насърчение. Никой не иска неговата работа да бъде приемана за даденост.
...............................

Лоли Даскал, президент и изпълнителен директор на консултантската фирма Lead From Within, в своя блог

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ