нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Концепцията "Служителите на първо място" в 5 стъпки

Снимка: Shutterstock

Пoследните изследванията на мотивацията на служителите на работното място затвърждават разбирането, че компаниите се нуждаят от позитивна и човечна фирмена култура, ако искат добри резултати.

Отговорността за създаването на позитивна фирмена култура пада върху висшите ръководители и мениджърите. Те трябва да осигурят работна среда, в която служителите им се чувстват разбирани, оценявани и подкрепяни.

За да ви помогна да разберете как да култивирате една по-позитивна и щастлива атмосфера на работното място, съставих списък с най-добрите примери в бизнеса, които илюстрират перфектно концепцията „Служителите на първо място“. Ето какво правят най-добрите компании:

1. Ценят здравето и физическия комфорт на своите служители

Компаниите, които показват по-голяма загриженост за психическото и физическото здраве на своите служители, позволяват по-чести почивки и разходи и организират повече събития на открито, включително и бизнес срещи.

Базираната в Пало Алто, Калифорния компания ThoughSpot, която разработва системи за бизнес анализи, раздава на всички свои инженери ергономични клавиатури и мишки и всяка втора седмица осигурява на служителите достъп до физиотерапевт.

Макар че в последно време медиите разкъсаха от критики бюрата за правостоящи, които се оказа, че носят повече вреди, отколкото ползи, все повече компании предлагат на служителите си регулируеми бюра.

Едно проучване от 2014 г. е установило, че регулируемите бюра, които могат да бъдат повдигани, когато служителите искат да стоят прави, и сваляни, когато се изморяват, намаляват времето, което служителите прекарват седнали на едно място, с три часа на седмица. Ефектът от това е бил повишено чувство на удовлетворение, повече енергия и намалено чувство на умора.

2. Позволяват на служителите си да изразяват своето мнение

Фирмите, които наистина се интересуват от благосъстоянието на своите служители, не само че им позволяват да споделят своето мнение за бизнеса, но и предприемат действия, следвайки техните съвети. 

Когато давате на служителите си нужната сигурност и спокойствие, за да изразяват свободно своето мнение и знаете как да използвате техните идеи, за да подобрите бизнеса, вашите служители ще се чувстват ценени и приобщени към семейството на фирмата. Подобно ниво на овластяване винаги води до повишена мотивация и производителност, защото хората могат да видят истинските резултати от техния принос към компанията.

Вземете за пример застрахователната компания Acuity, за която работят повече от 1000 души. Компанията заема 9-то място в писъка на Fortune за най-добрите места за работа в САЩ, до голяма степен благодарение на свободата при вземане на решения, която дава на своите служители.

още от Управление