нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Всеки добър лидер задава тези 5 прости въпроса

Снимка: Shutterstock

Най-успешните лидери са наясно, че освен да дават добри отговори, тяхното представяне зависи и от задаването на правилните въпроси. Човек може да научи много, стига да зададе точния въпрос в точния момент. 

Освен че ви помага да увеличите своите знания и разбиране, задаване на въпроси кара вашите екипи да се чувстват по-мотивирани и отдадени работа, защото слушайки техния отговор, вие показвате, че цените тяхното мнение и  приноса им за компанията.

Това са пет важни въпроса, които най-великите лидери задават постоянно.

1. Има ли по-лесен начин за решаване на проблема?

Много хора страдат от естествена склонност да усложняват нещата, особено в напрегнати ситуации. Вашата задача като лидер е да направите крачка назад , да направите кратка пауза и да попитате дали съществува по-просто решение, което може да бъде приложено.

Комплексните решения обикновено са по-лесни за намиране, докато откриването на по-прост метод на действие отнема малко повече време. Важно е да дадете на вашите екипи нужното време, за да си поемат дъх и да потърсят алтернатива, която да бъде по-лесна за реализация.  

Хората, които са най-близо до проблема, в повечето случаи имат най-пълно и детайлно разбиране на ситуацията, така че е добре да обърнете специално внимание на тяхното мнение. В края на краищата, това, от което се нуждаете, е решение, което работи не само на теория, но и на практика.

2. Може ли да ми обясните какво е решението?

Ако сметките ви не излизат или просто не разбирате как точно ще изглежда решението на даден проблем, помолете експертите да ви обяснят ситуацията по-подробно. Ако и те не могат да ви обяснят решението, значи и самите те не го разбират, тогава какво остава за всички останали? Когато не разбирате как точно ще проработи вашето решение, съществува голям вероятност да сте поели в грешната посока.

Освен това, когато хората обясняват нещо, те трябва да премислят фактите отново и отново, често на все по-дълбоко и детайлно ниво, което от своя страна повишава тяхното разбиране и им помага да забележат проблеми, за които преди не са знаели. 

Колкото по-добре разбирате решението, толкова по-ясно може да го обясните на вашите подчинени и да постигнете високи нива на съгласуваност и сътрудничество, които да увеличат вероятността за успех.

още от Управление