"И как точно да го направя?" - фразите, които влудяват всеки шеф

И как точно да го направя? - фразите, които влудяват всеки шеф

"И как точно да го направя?" - фразите, които влудяват всеки шеф

Достатъчно трудно е да си шеф и без служителите ти да говорят неща, които объркват всичко. Ако пък вие сте служителят, който има над себе си началник, спрете се, преди някое от тези изречения да излезе от устата ви. За шефовете предлагаме съвети как да научат екипа си да се въздържа от подобни изказвания.

1. Как точно очаквате да направя това?

Работата на началника е да направи така, че всички в екипа да вървят в една и съща посока и да работят за общи цели. И ако служителят не е новак, нуждаещ се от обучение, е негова собствена работа да прецени как ще подходи към задачата си.

Най-добрият отговор на шефа: „Не ме интересува как, важното е да го свършите.”

2. Идеята е моя, затова искам всички заслуги за нея.

Добрите идеи са ключови, но са и по две за лев. Когато един служител подхвърли идея на шефа си и на останалите от екипа и всички се съгласят да я приложат, тя се превръща в обща собственост.

Най-добрият отговор на шефа: „Ако искате да я осъществим, ще трябва да се постараем всички!”

3. Ще се опитам да свърша това навреме.

Когато началниците координират действията на много хора, те трябва да знаят какво и кога ще се случи. Когато добавите думичките „може би” към обещанието да опитате, доброто планиране става невъзможно.

Най-добрият отговор на шефа: „Направете го. Или не го правете. Няма място за опити.”

4. Трябва да прегледате този документ от 300 страници.

Подобни молби са неуважителни, защото никой шеф – по-точно никой, който си върши работата – няма време "да бродира" по 300-страничен документ. Точно както началниците се стараят да прочистят пътя за служителите си, за да бъде трудът им по-лесен, така и екипът трябва да уважава времето на лидера си.

Най-добрият отговор на шефа: „Направете ми синопсис от една страница на най-важните точки.”

5. Бихте ли им се обадили от мое име?

Това е пример за „делегиране нагоре”, тоест, когато служител е натоварен с трудна задача и, вместо да стисне зъби и да я свърши, се опитва да я натресе на шефа. Това не само губи времето на лидера, но и поощрява безпомощността на служителя.

Най-добрият отговор на шефа: „Не, това е ваша работа.”

6. Опа, забравих да ви кажа това.

Най-важното правило във връзката служител-началник е „без изненади”. Стига шефът да не „стреля по вестителя”, е грижа на подчинения да съобщи за трудностите много преди те да се превърнат в неприятни изненади.

Най-добрият отговор на шефа: „Годишната ви оценка ще пострада, ако това се случи отново.”

7. Просто трябва да изпусна парата...

Може би за служителя ще е емоционално облекчение да се оплаче за проблеми, които нямат решение, но шефът е там, за да ги решава и да придвижва стратегията на екипа... а не да бъде психоаналитик на подчинения си.

Най-добрият отговор на шефа: „Добре, но нека се фокусираме върху това, което трябва да свършим.”

8. Сигурни ли сте, че това е правилното решение?

Възраженията и обсъжданията се правят преди вземането на решение. Когато то е прието, опитите да го преосмислите или оспорите са загуба на усилия, които биха били по-полезни в опити да приложите взетото решение.

Най-добрият отговор на шефа: „Да.”

.................

Джофри Джеймс за Inc.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ