Хората не ги е грижа колко знаете, докато не узнаят колко ви е грижа за тях

Хората не ги е грижа колко знаете, докато не узнаят колко ви е грижа за тях

Хората не ги е грижа колко знаете, докато не узнаят колко ви е грижа за тях

Лошият мениджмънт води до един и същи краен резултат, независимо от това в коя част на света се намира вашата компания или от сферата, в която тя прави бизнес - най-добрите ви служители ви напускат в търсене на нещо по-добро.

Истината е, че повечето мениджъри не се стараят умишлено да правят живота на служителите си труден и не изпитват някакво садистично удоволствие, докато гледат как техните подчинени се тормозят по цял ден с купчината от задачи, които са им били възложени.

Mениджърите са като всички други хора - някои са добри професионалисти, а други не толкова. Те не са зли по природа и не са си поставили за цел да вгорчат дните ви в офиса.

Това обаче не извинява по никакъв начин тяхната некомпетентност и неспособността им да изпълняват ефективно ролята си на лидер.

Опитът ми показва, че зад лошия мениджмънт обикновено стои един контрапродуктивен начин на мислене, при които нуждите, желанията и проблемите на служителите са от второстепенно значение.

Ако сте лидер, който има добри намерения и постига желаните от компанията резултати, но вашите най-добри служители искат да напуснат компанията, то има няколко възможни причини:

1. Не присъствате нито тялом, нито духом в офиса

Някои шефове не пропускат възможността да се насладят на всички бонуси и привилегии, които идват с управленската позиция, но същевременно с това те се дистанцират от своя екип и избягват всячески контактите със служителите си. Експертите в управлението наричат този феномен „отсъстващия лидер“, а изследванията показват, че той е най-често срещата форма на некомпетентен мениджмънт.

2. Липсва ви съпричастност

Съпричастността е тайното оръжие в ефективната комуникация между шефа и неговите служители, но в крайна сметка човек не може да се преструва на съпричастен - не защото никой не го е опитвал, а защото си личи. Лидерите, които имат силно развита емпатия, изграждат по естествен път силни връзки със своите служители и никога не подминават техните жалния и нужди. Те разбират проблемите, предизвикателствата и разочарованията, през които преминават техните служители и осъзнават, че чувствата и емоциите им са също толкова значими и истински, колкото тези, които изпитват самите те. Това им помага да се поставят на тяхното място и да виждат нещата от различна гледна точка.

3. Не се интересувате от служителите си

Много вероятно е служителите ви да ви напускат, защото не ги подкрепяте достатъчно, не проявявате интерес към тяхната работа и професионалните им амбиции, не се интересувате от това какво ги мотивира и не познавате техните силни страни, защото не искате да инвестирате време, усилия и енергия в изграждането на искрени взаимоотношения с тях. Тези навици са пълната противоположност на нещата, които правят добрите лидери. Те осигуряват на служителите си възможности за професионално развитие, подкрепят техните избори в кариерата им, и винаги застават зад хората, които преминават през професионален преход или труден период в личния си живот.

Както световно известният водещият експерт по въпросите на лидерството и мотивацията Джон К. Максуел: „Хората не ги е грижа колко знаете, докато не узнаят колко ви е грижа за тях!”

...................

Марсел Шванц, основател на Leadership From the Core, за Inc.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ