Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Как се гради успешна фирмена култура

327

Снимка: Shutterstock

Две неща могат да мотивират хората - убеждения и възнаграждения.

Всеки, който се занимава с бизнес е наясно с този факт. Добрите мениджъри обаче знаят, че в повечето случаи, високото възнаграждение не е достатъчно да задържи хората на работа, ако те не се чувстват ценени.

Създаването на успешна фирмена култура не опира само до наемането на правилните кандидати и доброто заплащане.  Ако искате вашите служители да се разбират помежду си, трябва да ги накарате да преодолеят естествените бариери при общуване и да внимавате за конфликтни ситуации, които трябва да бъдат разрешени преди да са се превърнали в катастрофални бедствия.

Това са 5 начина да създадете истински екип от вашите служители.

1. Изяснете основните цели и мисията на компанията в самото начало

Преди да стана предприемач, мислех, че корпоративните речи за мисия на компанията са пълни безсмислици. Поредната маркетингова схема, която няма реално отражение върху работата.  

Това донякъде е истина, но само когато говорим за мисията на компанията, която се афишира пред клиентската аудитория, за разлика от мисията, която се представя пред вашия екип. Мисията не може да бъде свързана с приходи и печалба, тя дефинира причината вашата компания да съществува.

Как вашите продукти правят света по-добро място? Какви са вашите ценности и какво се очаква от вашите служители?

Целта на мисията е да отговори на тези въпроси и да мотивира хората да дадат най-доброто от себе си, дори когато това е изключително трудно.

2. Структурата е важна

Как може да различите асистента от главния директор в маркетинговия отдел? Какви са отличителните характеристики, освен заплащането, по което да познаете директора? Очевидният отговор е фирмената структура.

Хората, на които докладвате, са тези, които седят по-високо от вас в организацията. Това означава, че вашите умения и стойност за компанията трябва да отговарят на стандарта, който те поставят. Целта на йерархията не е да ви накара да се чувствате маловажни, а да постави на лидерски позиции хора, които да дадат личен пример и да покажат на останалите начина да постигнат успех.

още от Управление
21
Неделя
Юли