Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Няколко заблуди от които страдат младите предприемачи

825

Снимка: Shutterstock

В днешно време, много хора имат силно романтична представа за света на предприемачеството.

Не е трудно обаче да разберем защо. Все пак, ние живеем в едно капиталистическо общество, което цени идеите, неограничен потенциал на бизнеса и разбира се, трупането на богатство и власт. На всичко отгоре, имаме и „звездни предприемачи“ като Илон Мъск и Марк Зукърбърг, вдъхновяващи нова вълна от млади новатори, които мечтаят да постигнат същото ниво на успех като тях.

В по-голямата си част, всичко това е позитивно. Стартъпите стимулират икономическия растеж, а предприемаческият дух е важна съставка за успеха на всяка компания по света. Проблемът се крие във факта, че много хора си изграждат погрешни представи за това, какво означава да бъдеш предприемач и съответно поемат проекти, които не са по техните възможности.

Това са няколко заблуди, от които страдат младите предприемачи:  

1. Предприемачите са родени да водят

На пръв поглед може да изглежда, че някои хора са родени лидери или, че имат вродени способности и личностни черти, които ги предразполагат към предприемаческа кариера, но в действителност, предприемачите са представители на най-различни прослойки на обществото, със специфични интереси, възможности и идеи.

Всеки може да придобие нужните умения, за да стане успешен предприемач, без значение от къде е започнал кариерата си. Интроверти и екстроверти, творци и обикновени работници, всички те имат еднакъв шанс да постигнат успех в света на бизнеса. Всеки може да бъде предприемач, стига да има правилното отношение и начин на мислене.

2. Идеята е всичко

Истина е, че една привлекателна идея може да ви даде един добър начален старт в предприемаческия свят. Благодарение на нея ще привлечете повече инвеститори и ще създадете една по-изгодна и устойчива основа, върху която да изградите бизнеса си.

Въпреки това, дори най-добрите идеи може да завършат с провал, без нужната поддръжка и контрол. По същата логика, дори най-посредствените идеи могат да се превърнат в успех, ако зад тях стои правилният екип, който да направи нужните корекции, за да ги превърне в нещо по-добро.

Всяка идея е свързана с прекалено много променливи, за да остане непокътната при процеса на нейната реализация. Не се привързвайте прекалено много към първоначалните хрумвания.

3. Предприемачите имат неограничена свобода

Много хора са привлечени от предприемачеството, заради идеята, че там те могат да намерят огромна свобода на действие. Истина е, че самите вие ще определите по-голямата част от правилата, с които ще трябва да се съобразявате.

Ако желаете, може да премахнете работния ден от 9 до 17 часа и да създадете един по-гъвкав график, който позволява работа от разстояния. Може да наложите по-небрежен дрескод и сами да решавате кога да излезете във ваканция.

Всичко това е възможно в света на предприемачеството, но не трябва да забравяте, че носите отговорност както към себе си, така и към вашите инвеститори да направите този бизнес печеливш. Често пъти това означава да правите огромни лични жертви, да работите дълги часове и да останете в офиса много по-дълго, отколкото бихте искали.

4. Предприемачеството е лесен начин за забогатяване

Предприемачеството може да разкрие пред вас път за забогатяване, стига да имате правилните съставки за постигането на успех.

Не мислете за предприемачеството като за някаква схема за бързо натрупване на пари. Преди да достигнете до доходоносната част на работата, ще трябва да инвестирате значителни ресурси в изграждането на вашия бизнес, включително много време и пари.

Дори и всичко да протече по план и да покриете всички изисквания, не съществува гаранция, че ще уцелите правилния момент, за да превърнете вашия проект в нещо, от което да забогатеете.  

5. Успехът се постига или бързо или никога

Когато си представяме съвременния предприемач, в съзнанието ни обикновено изниква образа на човек, който е постигнал огромен успех за изключително кратко време. Реалността, разбира се, е малко по-различна. Успехът може да отнеме месеци, дори години, на упорита работа и преодоляване на безброй препятствия, преди да започнете да правите печалби от бизнеса си.

Ниското ниво на успеваемост при стартъпите кара много предприемачи да вярват, че в този бизнес залогът е „всичко или нищо“, но както навсякъде другаде, успехът идва в различно време и под различни форми.

6. Съдбата на предприемача е изцяло в неговите ръце

Предприемачите често получават най-много похвали и признание, за изграждането на успешен бизнес, защото те са лицата на компанията и първоначалните и основатели. Въпреки това, няма предприемач, който да е постигнал успех без чужда помощ. 

Винаги има наставник, инвеститор, партньор, екип от служители или поне член от семейството, който е бил до него в трудните моменти и му е помогнал да превърне мечтите си в реалност. Не опитвайте да направите всичко сами, научете се да приемате помощ от другите и ще откриете, че възможностите наистина са безгранични.

7. Предприемачите знаят тайната на успеха

Много млади и мотивирани предприемачи вярват, че знаят тайната на успеха , че тяхната идея няма конкуренция, че са уцелили перфектния момент или, че имат „тайно оръжие“, което ще ги направи успешни. В повечето случаи, това е пълна заблуда.

Успехът на една компания зависи от редица взаимосвързани променливи. Ако имаше една тайна, която да е достатъчна, за да постигнем успех, всичко щяхме да бъдем богати предприемачи.

Истинският свят на предприемачеството е различен от този, който често виждате в биографичните статии и икономическите заглавия в медиите. Това не означава, че да бъдеш предприемач е нещо, което не си заслужава да се преследва. Напротив, предприемачеството има много плюсове и  позитиви, но трябва да пъдете подготвени за всички трудности и препятствия, които са характерни за този бизнес. 

Говорете с колкото можете повече хора, които са преживели провали и успехи в предприемачеството, преди да решите дали да поемете по този път..

.......................

Джейсън Демерс, основател и главен изпълнителен директор на AudienceBloom, за Entrepreneur.com

още по темата
още от Управление
17
Сряда
Юли