Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Успяхме - ти си причината!

180

Снимка: Shutterstock

Една от основните отговорности на всеки лидер е да поддържа служителите си мотивирани и ангажирани, за да могат те да изпълняват задачите си по възможно най-добрия начин. Признанието и похвалите за добре свършената работа са сигурен начин да повдигнете духа и продуктивността на вашия екип.

Макар че и едно „Благодаря:)“ или „Добра работа!“ е достатъчно, за да покаже на вашите служилите, че цените усилията, които те влагат в работата, има и няколко други фрази, които могат да оставят още по-силно и трайно впечатление.

От Inc.com са попитали група предприемачи какво, според тях, трябва да казват лидерите на служителите си, за да изразят своята благодарност и признание за техния труд.

„Радвам се, че си част от екипа!“

Може редовно да хвалите служителите си за добре свършената работа, но според Джон Търнър, основател на SeedProd, вие трябва възможно най-често да им напомняте, че сте щастливи, че те са част от вашия екип. Тази фраза кара хората да се чувстват ценени и по-сигурни в позицията си, което е от особено значение, когато компанията е в процес на някакъв преход или промяна, казва Търнър.

„Ценя това, което правиш“

Блеър Уилямс, главен изпълнителен директор на MemberPress, казва, че оценяването на малките неща в работата е от ключово значение.„Благодарете на служителите си често за работата, която вършат, дори и тя да не е донесла някакви преки ползи. Малките жестове на насърчаване ще помогнат на хората да запазят високото си ниво на продуктивно и мотивация, което от своя страна допринася за растежа и успеха на бизнеса в дългосрочен план“, казва тя.

„Как го направи?“

Когато някой служител постигне нещо наистина впечатляващо, първият ви инстинкт може да бъде да го похвалите за добрата работа. Според Стефани Уелс, основател Formidable Forms, може да направите още една стъпка напред, като го попитате: „Как го направи?“ „Добрите лидери трябва да отделят време, за да се учат от своите служители по същия начин, по който те се учат от тях.“, казва Уелс.

„Мога ли да ти помогна с нещо?“

Скромността е важно качество в лидерството. За един служител може да бъде изключително мотивиращо и вдъхновяващо да чуе от своя шеф предложение за помощ и подкрепа, като се има предвид натоварения график на всеки лидер.

„Ако искате да ръководите бизнес ефективно, трябва винаги да сте готови да запретнете ръкави и да си изцапате ръцете, рамо до рамо с вашите служители“, казва Колби Пфънд, съосновател на LFNT Distribution.

„Така ще покажете на вашите служители, че ще бъдете до тях, когато те имат нужда от вас“, добавя той.

„Добра работа по….“

Колкото по-конкретни сте в обратната си връзка с вашите служители, толкова по-добре. Това показва, че сте отделили нужното време, за да оцените специфичните усилия, които те са вложили в работата, и конкретните резултати, които са постигнали. Според главния изпълнителен директор на InCharged Джесика Гонзалес, лидерите трябва да разглеждат поотденлно всеки проект, върху които работят техните служитлеи, и да ги хвалят за точно определени неща, които са направили.

„Приятно е да чуете фразата „добра работа“ от вашия шеф. Още по-приятно обаче е да чуете „Добра работа по последната сделка, справи се страхотно с продажбата“, казва Гонзалес.

„Ако нямате време, за да говорите лично с вашите служители, делегирайте тази задача на ваш подчинен. Трябва да имате на разположение хора, които са запознати със спецификата на работата на вашите служители“, добавя тя.

„Как си?“

Въпреки че този въпрос може да изглежда сравнителни неясен, той може да подейства като катализатор на открит и ползотворен разговор с вашите служители, казва Диего Оруела, главен изпълнителен директор на Cables and Sensors. Той може да бъде използван като поздрав, риторичен въпрос или дори като подадена ръка към служител, който има нужда от помощ – няма как да разберете по какъв начин човек ще отговори на него, докато не го зададете.

„Този въпрос ви кара да изглеждате по-човечни и ви помага да си изградите репутация на ръководител, който се интересува от своите служители и редовно проверява тяхното благосъстояние“, добавя той.

„Ти си причината за нашия успех“

Брайс Уолкър, главен изпълнителен директор на Crush the CPA Exam, казва, че понякога не е достатъчно да кажете „Успяхме!“, след постигането на някаква важна цел.

„Понякога е важно да бъдете по-конкретни в начина, по който хвалите вашите служители. Ако искате членовете на екипа ви да се почувстват настина специално и да разберат, че цените усилията им, трябва да им разкажете за начина, по който тяхната работа е допринесла за успеха на вашия бизнес.“, казва Уолкър.

още по темата
още от Управление
22
Понеделник
Юли