Скалата на търпението

Скалата на търпението

Скалата на търпението

Най-голямото качество на мениджъра на малък бизнес е неговото търпение. Често ме питат какво е необходимо, за да се основе фирма и тя да просперира. Разбира се, има дълъг списък от фактори: пари, хора, технологии, добри съвети и преценка са само няколко от тях. Но това, което специално отбелязвам пред всеки, който иска да започне бизнес е, че е важно да има много търпение

В един свят на мигновено разнасяща се информация и обратна връзка започваме да вярваме, че всичко се случва сега и веднага. Това, съчетано с пресилени истории за успеха на малкия бизнес прави търпението трудно постижимо.

Признавам, този съвет идва от човек, който не е търпелив. Искам нещата да се случват бързо и по план. Но аз не съм стигнал до извода, че ако имаш търпение крайният резултат винаги е по-добър.

Не твърдя, че трябва да спрете да си поставяте цели и срокове. И двете са много важни, за да мотивирате не само себе си и вашите колеги, но също и за да измервате напредъка и да си осигурите пътепоказатели. Е, как според вас може да шлифовате един диамант - чрез последователност и целенасочена работа или с грубата сила на чук?

„Бизнес гробището” е изпълнено с фирми, които не са успели да припознаят търпението като своя най-важна черта. WebVan, бакалия работила през 90-те години предприе твърде бързи стъпки, за да разшири своята инфраструктура и да се превърне във верига. Фирмата в крайна сметка се срина под собтвената си "тежест".

Аз не съм експерт при упражняването на търпение, но разбирам, че като лидер на моята организация, отношението ми има въздействие върху всеки, който си взаимодейства с нашите клиенти, служителите ми - и те на свой ред се хранят от тази енергия по положителен или негативен начин.

Ако сте сигурни, че ще постигнете крайната си цел не ви пречи да изчакате, ако се наложи, нали? Не всичко се случва със скоростта на светлината. Живеем в супер динамичен свят, но най-търпеливите в него извличат най-сладките резултати.

................

Ерик Холцклав за Inc.com.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ