Скромни и смирени - винаги на мода!

Скромни и смирени - винаги на мода!

Скромни и смирени - винаги на мода!

Социалните мрежи са виновни! Те ни насадиха идеята, че външния ни вид, социалния ни живот и дори храната, която ядем, трябва да изглеждат страхотно 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата. Нашите лични брандове трябва да предизвикват възхита и удивление у другите. Много хора днес измерват човешката си стойност по броя на последователи, които имат в различните социални мрежи.

Самата мисъл, че човек може да бъде скромен и смирен, е в пълен противовес на съвременната култура, която насърчава самоувереното и понякога дори арогантното поведение. Да бъдеш скромен вече не е на мода. И въпреки всичко това, скромността е качество, което си заслужава да култивирате, защото да бъдеш скромен означава да си достатъчно уверен в себе си и да не изпитваш нужда от чуждо признание.

Скромността не трябва да бъде приемано като слабост или признак за неувереност. Точно обратното. Правилният тип скромност ще ви позволи да направите добро впечатление на останалите, независимо дали става въпрос за интервю за работа, обикновен ден в офиса или разговор с приятели. Това са четири качества, които са в основата на „добрата скромност“:

Безкористност

Като за начало, постарайте се да не прибягвате често до изказвания, започващи с „Аз“. Малко хора намират за приятна компанията на някой, който не спира да говори да повтаря „Аз направих това!“, „Аз печеля толкова!“ и тн.

Когато търся хора за позиции в моята компания, отделям специално внимание на това колко често кандидатите пишат „Аз“ в своите имейли или пък колко често го казват по време на интервюто за работа, и стоят далеч от тези, които прекаляват с използването на тази думичка. Това е прост и лесен начин да прецените да прецените дали един човек е фокусиран върху себе си или върху останалите.

Автентичност

Друг начин да демонстрирате скромност е като покажете истинската си същност, включително всички ваши недостатъци и проблемни черти. Каквото и да мислите за Илон Мъск, основателят на Tesla има способността да бъде брутално искрен и самокритичен. Той не се страхува да признае, че нещата, които създава, не са перфектни, въпреки че отделя изключително много време за всеки един от своите продукти, преди да го пусне на пазар.

По време на премиерата на първия пикап на компанията – Cybertruck, двете странични огледала на автомобила бяха счупени след удар с метална топка, въпреки твърденията на Мъск, че те ще издържат на удара. Вместо просто да пренебрегне случилото се и да продължи напред, Мъск призна проблема и обясни причините, които стоят зад инцидента.

И вие можете да приложите подобна техника в ежедневието си. Ако сте на интервю за работа, не се опитвайте да се представяте като безгрешни. Просто никой няма да ви повярва. Нещо повече, въпросите: „Какви са вашите слаби страни?“ и „Какъв е най-големият ви провал“ са неизбежни“  Интервюиращият иска да получи искрени отговори и да разбере, дали сте се поучили от неуспехите си и дали сте имали достатъчно сила, за да се изправите отново на крака и да продължите напред.

Благодарност

Успешните хора знаят, че един човек не може да постигне нищо значимо сам. Те имат група от хора, които ги подкрепят - както на работното място, така и вкъщи. Ние имаме шефове, ментори, екипи, колеги, семейство, приятели и много други хора, които правят успеха ни възможен. За това е важно да отдавате заслуженото на хората, които са ви помогнали да стигнете дотук, когато говорите за вашите постижения.

Важно е обаче това признание да не е за сметка на омаловажаване на личния ви принос за вашите успехи. Това може да изпрати погрешен сигнал, който да ви накара да изглеждате неуверени.

Уважение

Забелязала съм, че лидерите, които имат добри социални умения, показват огромно уважение към всички хора, с които контактуват. Вместо да стоят на пиедестал и да гледат на останалите отвисоко, те комуникират активно с тях и ги изслушват внимателно.

И вие можете да покажете уважение, като се отнасяте към другите с доброта (уважавате чувствата им), идвате навреме за срещи (уважавате времето им), спазвате обещанията си (уважавате доверието им) и ги изслушвате (уважавате идеите им). Проявата на искрено уважение винаги се отплаща и в повечето случаи ви печели уважението на ответната страна.

...........................

Джудит Хъмфри, автор на „Speaking as a Leader: How to Lead Every Time You Speak“, за FastCompany.com

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ