Спечелете уважението на вашия екип в 6 лесни стъпки

Спечелете уважението на вашия екип в 6 лесни стъпки

Преди няколко години бе публикувано проучване, което показа, че 86% от работниците вярват, че са по-продуктивни, ако харесват шефа си. За съжаление, друго изследване установи, че 75% от служителите смятат срещите и разговорите с шефа за най-лошата част от тяхната работа.

Изводът от тези резултати е, че ако вашите служители са доволни от работата си с вас, те ще бъдат по-продуктивни и амбицирани да дадат всичко от себе си за вас и вашата компания.

Това са 7 изключително ефективни навика за спечелването на симпатиите, уважението и лоялността на вашите служители. Изпробвайте ги!

1. Бъдете позитивни и естествени

Когато сте оптимистично настроени и подхождате с позитивизъм към хората, които работят с вас, те ще бъдат по-склонни да ви отвърнат по същия начин, превръщайки атмосферата на работното място в здравословна и конструктивна. Както негативната, така и позитивната енергия е заразителна. От вас зависи коя от двете ще предадете на вашите колеги.

2. Покажете им, че ви е грижа

Покажете, че наистина ви е грижа за благополучието и щастието на членовете на вашия екип. Като лидер вие имате способността да вдъхновявате вашите служители и да изградите фирмена култура, която ги кара да бъдат ангажирани и отдадени на своята работа.

3. Не плашете служителите си

Бъдете отворени и достъпни за вашите служители и ги насърчавайте да изразяват свободно своите идеи, предложения и обратна връзка, било то позитивна или негативна. Когато показвате с думи и действия, че цените мнението на вашите служители, вие лесно ще спечелите тяхното уважение и лоялност.

Продължава на страница 2.

4. Превърнете даването и приемането на обратната връзка в част от вашето ежедневие

Всички искаме да знаем как се справяме с работата си - какво точно правим добре и кои са областите, в които имаме трески за дялане. Преди време един мой колега ми каза, че обратната връзка е закуската на шампионите, което означа, че като лидер, от вас зависи да я давате често, конкретно и искрено. Не забравяйте, че вашата цел е да мотивирате и вдъхновите вашите служители да се справят по-добре, а не да ги наказвате за опитването на нови неща и правенето на грешки.

 5. Пуснете се по течението

Макар че винаги ще съществуват крайни срокове, цели и резултати, които да трябва да изпълните, приемете, че понякога хората ще правят искрени грешки, които няма как да бъдат избегнати. Всъщност, в старанието си да подобрят организацията, те може да развалят няколко неща, които обаче в крайна сметка си заслужават, стига да бъде постигнато позитивното развитие в дългосрочен план. Понякога най-доброто нещо, което можете да направите, е да се отпуснете и да позволите на хората да намерят сами най-добрия начин за разрешаването на проблемите, които тормозят организация.

6. Изградете доверие между вас и служителите

Доверието е основата, върху която се гради взаимното уважение и лоялност между лидера и неговите последователи. Бъдете човек, който спазва своите обещания. Подкрепяйте вашия екип, както в добрите, така и в лошите времена. Ако кажете, че ще направите нещо, не опитвайте да се измъкнете от поетия ангажимент и се постарайте на всяка цена да удържите на думата си.

.............

Питър Икономи, автор на бестселъра „Managing for Dummies, The Management Bible, Leading Through Uncertainty“, за inc.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

8-и банково-финансов форум: Лични финанси - инвестиции, доходност и има ли „живот извън банките“?
8-и банково-финансов форум: Какви са рисковете от влизането в еврозоната и подготвени ли сме за тях?
Как Европа може да използва замразените руски активи, за да помогне на Украйна?
На днешната дата, 24 октомври. Рождениците днес
20 признака, че не сте случили на шеф – Част 2
Италия разкри програмирано остаряване на смартфоните. Наказа с глоби за милиони два гиганта
Цитат на деня
AB InBev си партнира с Netflix за ко-брандирани кампании и събития на живо