нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Кога шефовете се провалят

Снимка: Shutterstock

Пътят на лидера е изпълнен с препятствия. За да заслужиш титлата „лидер“, трябва да си готов да направиш множество жертви и да се отдадеш на идеята за непрекъснато личностно развитие и растеж.  

Въпреки това, повечето шефове, които по никакъв начин не заслужават да бъдат наричани лидери, не влагат нужните усилия и не се справят със своята роля.

Това са ръководителите, които не играят за отборната победа, а за личната. Шефовете, които гледат на работниците си като на зъбни колела, които просто задвижват машината, а не като на достойни колеги, които трябва да бъдат уважавани и ценени.   

Пълната липса на благодарност, признание и посока са в основата на недоволството и неудовлетвореността, които много хора изпитват на работното място. Една златна максима гласи: Служителите не напускат работата си, а своите мениджъри!

Това са 7 причини, заради които шефовете се провалят като лидери:

1. Не успяват да разпознаят и използват силните и слабите страни на служителите си

Ако не можете да разпознаете таланти и способности на своите служители, с изключение на описаните в тяхната биография квалификации и компетенции, не може да бъдете истински лидер. Хората имат нужда да знаят, че допринасят за успеха на компанията с нещо, което никой друг не може да предложи. Най-добрите лидери се възползват от близките отношения със своите служители, за да разберат техните най-силни страни и да разкрият пълния им потенциал.

2. Не споделят важна информация

Някои шефове имат склонността да пазят за себе си важна информация, която им дава власт над работната среда и хората в нея. Истината обаче е, че задушаващия контрол и микромениджмънт над служителите е най-бързия начин да изгубите тяхното доверие. Пълната противоположност на това са отговорните лидери, които споделят всички важни детайли за работата и опитват да бъдат възможно най-искрени и прозрачни с екипа си.

3. Не се интересуват от обратната връзка

Работили ли сте с шеф, който винаги е прав и има последната дума по всеки въпрос? Микромениджърите са известни с това, че предпочитат еднопосочната комуникация, или с други думи, те говорят, а вие изпълнявате. Техният отказ да приемат чуждите отзиви и мнения не им позволява да отговорят на нуждите и желанията на своите служители, а с това и да подобрят себе си и своя бизнес. Добрите лидери, от друга страна, са активни слушатели, които взимат под внимание казаното от своите служители и създават работна среда, която насърчава споделянето на идеи и предложения.

още от Управление