Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

50 години "Орифлейм"

238

Милен Бонкалов се присъединява към "Орифлейм" през 2002 г. като търговски директор, а от 2007 г. е управител. От 2008 до 2010 г. отговаря паралелно и за македонския пазар. От 2011 до 2013 г. поема управлението на "Орифлейм Румъния". През 2013 г. се завръща в България и отново оглавява офиса у нас. Магистър по финанси от УНСС. Председател е на българския клон на Асоциацията за директни продажби.

Направихме индустрията за красота достъпна за всеки, консултантите ни печелят много над средната заплата за страната, казва Милен Бонкалов, управител на "Орифлейм България"

- Господин Бонкалов, "Орифлейм" навършва 50 години от създаването си и 23 години от старта си в България. Как според вас брандът промени индустрията за красота?

- На първо място доказахме, че моделът на директните продажби е много по-подходящ за продажба на козметика от стандартната магазинна продажба. Причината е, че покупката на козметика е нещо много лично, изискващо експертно познание. Променихме представата на хората, че истински качествената козметика винаги е много скъпа. Ние сме позиционирани в средния ценови сегмент, но на базата на много тестове твърдя, че качеството на продуктите ни е едно от най-добрите на пазара дори в сравнение с най-скъпите брандове. Благодарение на "Орифлейм" индустрията за красота днес е изключително достъпна за всеки: лесно да поръчаш, да получиш, да платиш. Ние бяхме и пионерите в налагането на естествените природни съставки в козметиката.

- През годините компаниите за директни продажби се увеличиха - с какви стратегии "Орифлейм" запазва лидерските си позиции в сегмента?

- Уникалното при нас е, че ние съчетаваме по перфектен начин два модела: чистите директни продажби, които се характеризират с къса, ефективна и финансово изгодна верига на продажба, и МЛМ (мрежови маркетинг), предлагащ сериозен бизнес потенциал. Благодарение на тази иновативна комбинация "Орифлейм" се е превърнала в основно занимание за няколко десетки хиляди души в България и няколко милиона по цял свят. Доста от тези хора печелят много над средната заплата. Имат добър жизнен стандарт.

- Какво се променя в портфолиото на "Орифлейм"? Кои са топпродуктите в сравнение с предишни години?

- Ние предлагаме над 800 различни продукта, които непрекъснато обновяваме. Най-голям дял има бялата козметика. Абсолютен хит е новата ни серия NovAge. Гордеем се и с бързото развитието на нашата Wellness категория. Предлагаме хранителни добавки и витамини, създадени от най-известния шведски трансплантолог професор Стиг Стен. Това са изключителни продукти (протеинови шейкове, супи, комбинирани витамини, омега 3 и др.). Традиционно сме силни и в ароматите, както и в декоративната козметика.

- Кое е най-интересното, което се случва по отношение на новото поколение - и като потребители, и като служители?

- Традиционно най-силната категория при младите е цветната козметика, следвана от ароматите. Голяма промяна е навлизането на технологиите и социалните мрежи. Те се превърнаха в основен инструмент за комуникация, маркетинг, планиране, обучение и продажба.

Като служители според мен представителите на новото поколение са амбициозни, нетърпеливи, отстояващи. Искат да се развиват, да се доказват, да печелят признание и по-висок статус.

- Ако трябва да разкажете за някой от най-емоционалните моменти, които сте имали като лидер на "Орифлейм България", кой ще изберете?

- Най-емоционални са моментите, когато България получава награди като пазар. За 2015 и 2016 г. получихме награди в 4 различни категории, най-важната от които е ръст в продажбите. Това е признание и емоция за мен и за всички десетки хиляди консултанти.

Мила Добринова, списание "Мениджър"

 

още от Юбилей
26
Понеделник
Август