Правила за ефективно представяне на бизнес идеи от Facebook

Правила за ефективно представяне на бизнес идеи от Facebook

Правила за ефективно представяне на бизнес идеи от Facebook

Кой е най-работещият начин да се организират срещи за обсъждане на творчески идеи и иновативни концепции за продукти с цел развитие на бизнеса?

По този въпрос разсъждава Танър Кристенсен - продуктов дизайнер на Facebook в Сан Франциско. Той споделя част от приетите правила в тази насока в рамките на работата на социалната мрежа. Прави го в публикация в сайта Medium. В нея изброява препоръките за действие преди бизнес заседания, следвани от екипите на Facebook, за да се получават възможно най-добри резултати след вътрешнофирмените срещи. Ето какво гласят част от тези насоки:

Поставете ясни роли на участниците в срещата. За да има успешна критика на идеята, която ще бъде представена, е решаващо да бъдат ясни трите основни роли във всяко заседание. Тези роли са следните: на презентиращия идеята, на публиката и на водещ на събитието. На презентиращия  трябва да се дадат 30 минути. В рамките на тези 30 минути той трябва да опише проблем и след това да предложи решение. Ролята на публиката е да разбере проблема, за който той говори, и да зададе във връзка с този проблем много въпроси. Ролята на водещия е да организира сесията и да поддържа ред, в който говоренето се придържа към темата на събирането. 

Уверете се, че всички присъстващи разбират проблема и се съгласяват, че го има. Преди презентиращият да предложи решение е много важно той да бъде сигурен, че хората от аудиторията разбират проблема и са съгласни, че има нужда този проблем да бъде решен. Това може да стане като се изрекат ясно областите, в които се фокусира разговорът, както и областите, които са излишни в дискусията. Предствящият идеята си по този начин ще получи много по-продуктивна обратна връзка след като разкаже предложението си за решение. 

Представящият идеята трябва да обръща внимание на обратната връзка, не на критиката. От решаваща важност е да се прави разграничение между полезните коментари и неконструктивната критика. За да направи публиката ценна своята критика, се препоръчва тя да започне с положителни изказвания за предложеното, да спомене какво е харесала в разказаното за решението на проблема и след това да изложи съмненията си кое й се струва недостатък. Като го прави, презентиращият човек ще отговори с интелигентно обосноваване защо предлага така, вместо да започне да се държи отбранително. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ