10 примера за страхотен маркетинг (2)

Някои маркетинг инициативи, успяват да уцелят десетката и да възпроизведат уникален ефект, независимо, че зад замисъла и реализацията им не стоят огромни бюджети. Някои от златните примери в това отношение за миналата година представят авторите в американското сп. Entrepreneur. А ние ви запознаваме с тях в кратката ни, но поучителна поредица. Вижте втората част от нея:

7. Реалните потребители на Method

Когато Method – базиран в Сан Франциско производител на екологични продукти за почистване, навлиза на пазара на перилни препарати в САЩ, задачата да промени милионите потребители на Tide изглежда непосилна. Особено с оглед на факта, че маркетинг бюджетът на компанията е 200 хил. долара и клиентите вече имат изградени навици. Задачата на маркетинга в този момент е да убеди купувачите, че с малка бутилка перилен препарат от 20 унции или около 0,560 кг могат да се извъртят 50 перални. Тогав съоснователят на Method и архитект на марката Ерик Раян решава, че най-добрият начин да се рекламира е като бъдат включени потребителите.

Компанията наема медийната агенция Mekanism, на която е възложена задачата да произведе „краудсорсинг” реклама. Тя моли хората да запишат себе си във видео, докато вършат определени действия и да й изпратят клиповете си за окончателен монтаж. Общо 332 души се включват, наред с тези, които се появяват по време на специално организиран кастинг. Когато видеото се завърта, то става 93-тия поред най-гледан клип в YouTube. Феновете на Method във Facebook се увеличават с цели 68%.

Ползата от идеята да покажеш в рекламата си истински потребители и да използваш практиката на „краудсорсинга” е, че така вече имаш изградена мрежа за дистрибуция на рекламата, веднага щом тя е готова, коментират специалистите по маркетинг

Урокът тук е: Поддържайте разговор!

Говорете с клиентите си; марка, която ангажира хората в диалог, се справя много по-добре от онази, която предпочита да поучава и изнася лекции за предимствата на продуктите й. Освен това така се оформя ядро от чудесни защитници сред потребителите.

(Рекламата на Method можете да видите след текста.)

6. Навлизането на Spotify в Америка

Spotify – услуга за разпространение на музика, набрала над 10 млн. потребители в Европа, навлезе в Щатите през лятото на 2011 г. с добра маркетинг стратегия, която я изстреля към върха на изключително конкурентния пазар, препълнен от фенове на Pandora, Rhapsody и Google Music. Компанията първо се фокусира върху това да набере ранно ядро от клиенти, които я адаптираха, и хора с висок резултат в Klout, които разказаха на всички свои приятели. След това тя предложи ограничен брой бета покани, които определиха безплатните вписвания за достъп до услугата и създадоха търсене. Към септември Spotify обедини сили с Facebook.

Урокът: Бъдете ексклузивни.

Две думи: само с покана. Те действат като магнит за хората и ги карат да се чувстват специални, с достъп до нещо преференциално. Поканите на Spotify бяха ограничен брой и успяха да накарат потребителите да се борят, за да станат част от модерната тълпа.

5. Състезанието за билборд на About.me

Популярната онлайн услуга about.me, притежавана от AOL, позволява на потребителите да създават страница, която обобщава всички техни онлайн профили. За да повишат профила й на популярност нейни представители предложиха състезание с опростен замисъл, но способен да достигне голям обсег от аудитория. Идеята беше следната: Хората, които успяваха да съберат най-много гласове за тяхната страница в about.me ще спечелят участие в рекламен спот, излъчен в електронен на билборд площад „Таймс скуеър” в Ню Йорк. Мотивираните участници се захванаха за работа, изпращайки съобщения в Twitter и приканвайки приятелите си в останалите социални мрежи. Това създаде необичайно висок трафик на посещения в about.me. Някои от тях дори направиха YouTube видео кампании и използваха „старомодни” флаери, раздавани на ръка по време на футболни събития в училищата. Състезанието превърна аудиторията на about.me в екип от рекламни лица, които предават информация за сайта от уста на уста.

Урокът: Повишете залога. Използвайте суетата.

Дайте на клиентите си причина да бъдат заинтересовани. Така ще им помогнете те да помогнат на вас. Кристофър Ренц, съосновател на рекламната агенция за нови медии от Маями The brpr Group отбелязва, че тази кампания е задвижила присъщата за потребителите на социалните медии човешка суета.

Той признава, че се е включил като участник в кампанията, движен от същата мотивация като всички останали. Това, което му е направило впечатление е, че голяма част приятелите му във виртуалните му регистрации са реагирали първо с въпроса „какво е about.me?”. Всъщност този въпрос е най-сигурното доказателство, че маркетингът в случая е изпълнил мисията си, обобщава Ренц.

Очаквайте продължение!

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ