10 съвременни шедьовъра на маркетинга (Част IV)

10 съвременни шедьовъра на маркетинга (Част IV)

10 съвременни шедьовъра на маркетинга (Част IV)

„Накарай клиентите да се раздвижат” е познато мото в маркетинга, което Puma прие буквално. Спортната марка организира в САЩ любопитна рекламна инициатива. Акцията бе свързана с отстъпка на продуктите й и с най-известното й рекламно лице – спринтьорът и олимпийски златен медалист Юсеин Болт.

Puma направи кампания вътре в магазините си, за да раздвижи продажбите на нейните спортни обувки, чието рекламно лице е Болт. Клиентите, които искаха да купят „най-бързите маратонки в света” трябваше да ги грабнат от щанда (след като са ги изпробвали или пък не) и да ги отнесат възможно най-бързо до касите за плащане. На влизане хората получаваха билет, в който бе отчетено в колко часа са влезли. Колкото по-бърза бе покупката им до момента на плащането, толкова по-голяма отстъпка получаваха от цената на маратонките.

Така Puma успя да създаде връзка между продукта, спортната звезда и клиента, коментира Джейсън Абелкоп – маркетинг директор на американска верига ресторанти, наблюдавал кампанията с интерес. „В общ план повечето компании се справят добре с активирането на спонсорството. Харчат много пари, за да се свържат със знаменитост. Но малко (като Puma) прехвърлят маркетинга на по-горно ниво”, казва той.

Маркетинг урокът тук е: Дай възможности и забавление на клиентите си и ще задвижиш продажби.

Германските марки като Puma успешно се справят с това. От Германия всъщност идва и следващият ни разказ за кампания шедьовър, според американското списания Entrepreneur. Става дума за активността на немската фондация за опазване на тропическите гори OroVerde от Франкфурт.

Тя обедини сили с рекламна агенция Ogilvy & Mather, Франкфурт, за да създаде Армия на даренията. В една от най-оживените от пешеходци улици на Франкфурт организацията направи дървета да изглеждат като армия от бездомни просяци. С метални кутийки за монети и дървени ръце, които държат табела с надпис „Имам нужда от пари за семейството му в тропическата гора”. От гледна точка на разходите кампанията бе много ефективна. Тя разреши два основни проблема, с които се сблъсква маркетинга на благотворителни дружества: елиминира нуждата да се търсят и ангажират доброволци и събра дарения по много интелигентен начин, който не досажда и не дразни.

Предложение: Организирай с обекти във външната среда (на улицата, в града) визуално атрактивна кампания, която кара хората да спрат и да погледнат. Така ще спечелиш половината битка (чиято крайна цел е те да отворят портфейла си и да подадат от него банкнота или монета).

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ