3 достъпни алтернативи на Facebook

 3 достъпни алтернативи на Facebook

3 достъпни алтернативи на Facebook

Facebook маркетингът се промени след скриването на видимостта на публикациите от фен страниците под 3%. Голям брой малки фирми, които преди години считаха социалната мрежа за базплатна и ефективна платформа за реклама сега усещат, че трудно могат да се популяризират с нея, ако не финансират свои статуси и линкове като реклама.

Кои тогава са алтернативите на Facebook за достъпен маркетинг? Списание Entrepreneur посвещава материал по темата.

„За реклама в социалните медии, включително във Facebook, в случаите на много малки и средни фирми в момента не може и да се говори – те не разполагат с бюджет за нея. В същото време собствениците имат нужда да се заговори за бизнеса им“, коментира изданието. То посочва, че освен оптимизацията на търсенето в Google (SEO), блоговете и професионалната социална мрежа LinkedIn има и три други варианта пред тези фирми.

Вариантите са следните:

1. Стимулиране на споделянето. Публикуване на статии със схема да бъдат разпространявани от интернет потребителите. Такъв пример могат да бъдат информационни графики, разпространявани в сайтовете на фирмите, с поредложение за подарък от компанията – карта за отстъпка, предметна награда или друго, за всеки десети, които ги е споделил. Освен това американските фирми ползват и друг модел: молят потребителите да споделят за продукта или услугата им X пъти в даден период пред приятелите си и след това им предлагат в замяна специална оферта. Това създава виртуална верига от препоръки. Популярен скорошен пример за успешно стимулиране на споделянето (incentive sharing) е предизвикателството с ледената кофа. На теория механизмът му не е различен от този на играта във Facebook "Candy Crash", в която се получават допълнителни точки за всеки приятел, който се е вписал в нея и е започнал да я играе.

Мотивирането на потребителите да споделят може да стане игра или състезание със забавен елемент, което е сравнително безболезнена реклама. Най-големият печеливш от него обикновено е бизнесът или кауза, която се промотира.

2. Образователни демонстрации. Организирането на събития, които да промотират продуктите или услугите на компанията все още са много работещ начин клиентите и потенциални купувачи да научат за бизнеса. На такива събития обикновено се залага на възможността клиентът да научи нещо ново и полезно за него. Фирмата пък се установява като експерт в бранша си.

Местен бизнес като ресторанти, хардуерни фирми или магазини за алкохолни напитки могат да спечелят особено много от тази формула. Ресторантът например може да предложи изпробване на ястията му за нови менюта и, защо не, готварски уроци. Компютърната фирма може да обучи присъстващите да употребяват определени технологии и инструменти, които са от полза за работата им, а магазините за алкохолни напитки винаги събират клиенти като разказват за изкуството да се произвежда вино, бира, как се правят коктейли, или с дегустации и презентации на най-добрите ястия за всяка напитка.

3. Snapchat, Vine. Социалните медии залагат все повече на видеото и зрителното възприятие. Това е видимо от възхода на по-новите платформи за споделяне като Instagram, Pinterest. Snapchat и Vine също набират сила. Присъствието на всяко от тях в маркетинговия микс става все по-разпространено сред модерните компании.  

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ