3 причини да прочетете „Десетте Божи заповеди на рекламата“

3 причини да прочетете „Десетте Божи заповеди на рекламата“

3 причини да прочетете „Десетте Божи заповеди на рекламата“

Книгата, обърнала представите на милиони читатели по света за това как се прави реклама, се завръща на българския пазар. След изключителния успех на „Десетте Божи заповеди на рекламата“ преди няколко години и пълното изчерпване на нейния тираж, от издателство „Букмарк“ зарадваха всички маркетолози у нас с чисто ново издание на бестселъра.

Ако сте пропуснали да прочетете дръзкото творение на Боб Гарфийлд или пък се чудите за какво е целият този шум около това заглавие, ето три причини, поради които си струва да разгърнете „Десетте Божи заповеди на рекламата“:

Причина № 1: Ще научите 10 конкретни и лесно приложими правила, които правят всяка реклама божествено успешна.

Голяма част от специализираната маркетинг литература се опира на различни теории за пазара и психологията на потребителя и дава основни насоки за създаване на реклама. Уви, почти навсякъде липсва точна формула за това как едно рекламно послание може да стане феномен – рекламата е изкуство, творчески процес, и никой не може да каже гениалната рецепта, по която точно твоят продукт може да добие популярност.

Или поне докато на хоризонта не се появява американецът Боб Гарфийлд, познат в маркетинг средите като „гуруто на рекламата“. Той предлага (или по-скоро поставя ултимативно) десет закона, на които всеки един рекламен клип, брошура, билборд или медийно съобщение трябва да се подчинява. Приложими за абсолютно всеки бизнес, правилата на Боб Гарфийлд доближават създаването на реклама до точните науки, като най-хитроумната част е, че спазвайки всички десет от тях, създателят на рекламата много по-лесно ще измисли вълшебната съставка - силното послание в стил „Just Do It” на „Найк“ или „Impossible is Nothing” на „Адидас“, което ще даде лице на марката и ще направи всяка кампания вирусна.

Нещо повече, според Гарфийлд, идеалната реклама не трябва да залага изключително и само на потребителските емоции и нужди, а на цялостното разбиране за това как работи рекламния бизнес. Гарфийлд вярва, че абсолютната свобода ограничава – преди да отключи креативността си, един маркетолог винаги трябва да се съобрази със законите на бранша. Правилата ще му дадат насока и вдъхновение - все пак хората от древни времена са демонстрирали нуждата си от установен ред в обществото.

Между другото, един от най-грандиозните провали в рекламата е посланието на „Бъргър Кинг“ от 90-те години на миналия век: „Понякога трябва да нарушиш правилата“. Интересно, нали?

Причина №2: Чете се лесно. И е дяволски забавно!

Защо пък десет Божи заповеди, питате се. Занимава ли се Бог с реклама?

"Всевишният е прекалено зает в момента да създава светлина и живот във Вселената, да ни дарява с безкрайна любов и да открива нови начини да удави Бангладеш, да обмисля отчаяни молитви на спортните запалянковци и осъдените на смърт. Той може да е всемогъщ, да е неповторим в умението Си да върши хиляди неща едновременно, но Бог не се става току-така, освен ако не знаеш кому какви права и задължения да делегираш. Така на сцената се появявам аз." – уверено започва Боб Гарфийлд.

Цялата книга е в този стил – забавна, откровена, провокираща. Нищо общо със сухите теории по маркетинг от учебниците. И все пак, „Десетте Божи заповеди на рекламата“ се цели в интелигентната аудитория; с примери от всички сфери на човешкия живот, включително поезията, Боб Гарфийлд разхожда читателите си из гора от оплетени и скандални казуси – ясни доказателства за това кое в рекламата работи, как е проработило и защо продължава да работи.

Причина №3: Боб Гарфийлд. Точка.

Боб Гарфийлд е най-популярният рекламен критик в Щатите. Колонката му „Ад Ревю“ в списание „Ад Ейдж“, която той водеше до 2010 г., е изправяла на нокти всеки маркетолог – малцина са получили признание за добре направена рекламна кампания. Откровен до болка, с думите си Гарфийлд успява да вбеси дори личности като Бил Гейтс – защото колкото и ресурси да имаш, винаги можеш да създадеш ужасяващо слаба реклама.

Боб Гарфийлд ежегодно изнася лекции по цял свят за това как се прави добра реклама. Автор е на няколко книги и десетки статии по темата, а през последните години се фокусира върху дигиталния маркетинг и влиянието на Интернет обществото при взимане на решение за покупка. В момента е ко-водещ на радио предаването „По медиите“ по радио NPR – популярна американска радио мрежа, която обединява над 900 местни радиа и се ползва с обществен статут.

Твърди се, че на Гарфийлд са нужни само няколко секунди, за да определи дали конкретна реклама ще постигне успех или не.

Вземете „Десетте Божи заповеди на рекламата“ с 25% отстъпка от онлайн книжарница E-zona.bg

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ